مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

467
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربی تاثیر اندازه شتاب جریان روی پارامترهای دنباله و ضریب پسای یک مدل خودرو در جریان شتابدار

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 80

چکیده

 در این پژوهش, به مطالعه تاثیر اندازه شتاب جریان روی پروفیل های سرعت و آشفتگی دنباله نزدیک و دور و همچنین تغییرات ضریب پسای یک مدل خودرو پرداخته شده است. همچنین آهنگ تغییرات پارامترهای مذکور در جریان شتابدار با شتابهای مختلف بررسی شده است. به منظور شبیه سازی جریان سیال از تونل باد مدار باز و دمشی استفاده شده است که حداکثر آشفتگی اسمی و سرعت برای این دستگاه به ترتیب 1/0 % و m/s 30 می باشد. افزایش سرعت به طور پیوسته, با چند شتاب مختلف و توسط یک دستگاه اینورتر صورت گرفته است. نتایج نشان می دهد: هندسه دنباله شکل گرفته مشخص و مستقل از شتاب جریان ورودی است, همچنین مستقل از شتاب جریان ورودی با گذشت زمان مقادیر نقصان سرعت در دنباله نزدیک و دور با شدت و ضعف کاهش می یابد. با افزایش شتاب جریان ورودی مولفه مومنتوم و آشفتگی ضریب پسا افزایش می یابد. جریان با بیشترین شتاب بیشترین نرخ تغییرات مولفه مومنتوم ضریب پسا را دارد. کمترین مقدار ضریب پسا غالبا در جریان با کمترین شتاب رخ می دهد که تا حدودی به مقادیر متناظر در جریان با سرعت ثابت برابر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزنونی، وحید، و بک خوشنویس، عبدالامیر. (1398). بررسی تجربی تاثیر اندازه شتاب جریان روی پارامترهای دنباله و ضریب پسای یک مدل خودرو در جریان شتابدار. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 49(3 (پیاپی 88) )، 71-80. SID. https://sid.ir/paper/270025/fa

    Vancouver: کپی

    برزنونی وحید، بک خوشنویس عبدالامیر. بررسی تجربی تاثیر اندازه شتاب جریان روی پارامترهای دنباله و ضریب پسای یک مدل خودرو در جریان شتابدار. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1398؛49(3 (پیاپی 88) ):71-80. Available from: https://sid.ir/paper/270025/fa

    IEEE: کپی

    وحید برزنونی، و عبدالامیر بک خوشنویس، “بررسی تجربی تاثیر اندازه شتاب جریان روی پارامترهای دنباله و ضریب پسای یک مدل خودرو در جریان شتابدار،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 49، no. 3 (پیاپی 88) ، pp. 71–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270025/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button