مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

397
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلسازی ترموسینتیکی تک ناحیه ای موتورهای اشتعال تراکمی بار همگن با سوخت پاشی مستقیم

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 258

چکیده

 احتراق تراکمی بار همگن, یک مفهوم احتراقی مفید, از نظر بازدهی و میزان آلاینده های منتشره است. لیکن بازه کارکردی محدود سبب شده است که استفاده کاربردی از آن در موتورها تاکنون موفق نبوده باشد. یکی از روش های کاربردی نمودن آن, ترکیب با دیگر انواع احتراق است. تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق راهبرد مناسبی برای نیل به این هدف می باشد. برای عملی نمودن این مفهوم در موتورها, بایستی مدل های معتبری برای پیش بینی عملکرد و نیز کاربردهای کنترلی توسعه یابد. مدل های تک ناحیه ای, مدل های سریع و مناسبی برای این منظور هستند. چون این احتراق با سینتیک شیمیایی کنترل می شود, در مدلسازی آن باید سینتیک شیمیایی احتراق لحاظ شود. بنابراین, در این مطالعه یک مدل ترموسینتیکی تک ناحیه ای توسعه داده می شود و با نتایج آزمون صحه گذاری می گردد. با توجه به اینکه مهمترین فرض در مدل توسعه یافته, تبخیر بلادرنگ سوخت مایع پاشیده شده به درون محفظه احتراق است, صحت این مدل منجر به تایید فرضیه شکل گیری احتراق اشتعال تراکمی بار همگن در حالت پاشش زودهنگام سوخت به درون سیلندر می شود. همچنین نتایج حاصل از این مدل تطابق خوبی با نتایج تجربی دارند. مدل توسعه یافته قادر است که زمان بندی احتراق را با دقت 5/0 درجه زاویه لنگ و توان تولیدی موتور را با دقت 90 درصد پیش بینی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، مرتضی، جهانیان، امید، و دومیری گنجی، داود. (1398). مدلسازی ترموسینتیکی تک ناحیه ای موتورهای اشتعال تراکمی بار همگن با سوخت پاشی مستقیم. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 49(3 (پیاپی 88) )، 249-258. SID. https://sid.ir/paper/270048/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی مرتضی، جهانیان امید، دومیری گنجی داود. مدلسازی ترموسینتیکی تک ناحیه ای موتورهای اشتعال تراکمی بار همگن با سوخت پاشی مستقیم. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1398؛49(3 (پیاپی 88) ):249-258. Available from: https://sid.ir/paper/270048/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی فتحی، امید جهانیان، و داود دومیری گنجی، “مدلسازی ترموسینتیکی تک ناحیه ای موتورهای اشتعال تراکمی بار همگن با سوخت پاشی مستقیم،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 49، no. 3 (پیاپی 88) ، pp. 249–258، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270048/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button