مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی کنترل کننده بهینه فعال با سطح لغزشی انتگرال مرتبه کسری برای سیستم تعلیق خودرو

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 54

چکیده

 در این مقاله کنترل کننده بهینه مدلغزشی انتگرالی با مشتقات مرتبه کسری برای سیستم تعلیق فعال یک چهارم خودرو, جهت دستیبانی به کنترل ایمن و راحتی سرنشینان در حضور عدم قطعیت ها, طراحی می شود. با توجه به دینامیک غیرخطی محرک هیدرولیکی, باید کنترلر به گونه ای طراحی شود تا سیستم در مقابل تغییر پارامترها, مقاوم باشد. از این رو کنترل مدلغزشی که یک روش کنترل مقاوم است مورد استفاده قرار می گیرد. در روش پیشنهادی, کنترل کننده مدلغزشی با سطح انتگرال مرتبه کسری در یک سیستم تعلیق خودرو تعریف خواهد شد. در کنترل کننده برای بدست آوردن مقادیر بهینه, پارامترهای سطح لغزش مرتبه کسری توسط الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات بهینه سازی می شود. در نهایت جهت بررسی صحت روش پیشنهادی, سیستم در دو حالت فعال و غیرفعال, شبیه سازی و با یکدیگر مقایسه می شود که نتایج بدست آمده, عملکرد مطلوب سیستم تعلیق را در حالت فعال و در حضور عدم قطعیت جاده, نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بلوچیان، سعید، و داوودی مقدم، سهیلا. (1399). طراحی کنترل کننده بهینه فعال با سطح لغزشی انتگرال مرتبه کسری برای سیستم تعلیق خودرو. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 50(1 (پیاپی 90) )، 47-54. SID. https://sid.ir/paper/270121/fa

    Vancouver: کپی

    بلوچیان سعید، داوودی مقدم سهیلا. طراحی کنترل کننده بهینه فعال با سطح لغزشی انتگرال مرتبه کسری برای سیستم تعلیق خودرو. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1399؛50(1 (پیاپی 90) ):47-54. Available from: https://sid.ir/paper/270121/fa

    IEEE: کپی

    سعید بلوچیان، و سهیلا داوودی مقدم، “طراحی کنترل کننده بهینه فعال با سطح لغزشی انتگرال مرتبه کسری برای سیستم تعلیق خودرو،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 50، no. 1 (پیاپی 90) ، pp. 47–54، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270121/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button