مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش فلسفه به دانش آموزان؛ ضرورت ها، پیش نیازها و تجارب بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 111

چکیده

 در جهان سرشار از تغییرات و پیشرفت های شتابان قرن بیست و یکم و انبوه داده ها و اطلاعات متنوع, آموزش فلسفه به دانش آموزان به معنای یاددهی شیوه های درست اندیشیدن, جمع آوری اطلاعات, استدلال و تفکر ناقدانه و مبتنی بر ارزشیابی می تواند یکی از مهم ترین اولویت های نظام های آموزشی باشد. چرا که آموزش فلسفه به فراگیران از یک سو زمینه های لازم را برای رشد قوای فکری و شناختی آنان فراهم می سازد و از سوی دیگر حضور فلسفه در زندگی واقعی و عملی افراد و کاربرد آن در حل مسایل فردی و اجتماعی را امکان پذیر می سازد. نویسندگان مقاله حاضر با درک اهمیت و ضرورت آموزش فلسفه به دانش آموزان کوشیده اند تا کارکرد و مسئولیت نظام آموزشی را در این حوزه مورد توجه و تاکید قرار دهند تا از این طریق, زمینه مناسب برای مشروعیت بخشی این آموزش ها در قالب برنامه های درسی مدارس فراهم گردد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، محمد، و یزدخواستی، علی. (1397). آموزش فلسفه به دانش آموزان؛ ضرورت ها, پیش نیازها و تجارب بین المللی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 1(3 )، 94-111. SID. https://sid.ir/paper/270377/fa

    Vancouver: کپی

    امینی محمد، یزدخواستی علی. آموزش فلسفه به دانش آموزان؛ ضرورت ها, پیش نیازها و تجارب بین المللی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1397؛1(3 ):94-111. Available from: https://sid.ir/paper/270377/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینی، و علی یزدخواستی، “آموزش فلسفه به دانش آموزان؛ ضرورت ها, پیش نیازها و تجارب بین المللی،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 1، no. 3 ، pp. 94–111، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button