مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی توانایی خواندن دانشجویان دختر و پسر رشته ی مهندسی با استفاده از تمرین های ویژه سطح و خودارزیابی بر اساس CEFR و DIALANG

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 94

کلیدواژه

چارچوب مرجع مشترک اروپا (CEFR)Q1

چکیده

 هدف از این پژوهش عبارت است از تعیین سطح مهارت خواندن دانشجویان دختر و پسرمهندسی بر اساس CEFR و مقایسه سطح مهارت خواندن آنها در شبکه خودارزیابی DIALANG و شبکه خودارزیابی CEFR با سطح آنها بر اساس عملکرد ایشان در نمونه تمرین های مهارت خواندن. این پژوهش با مطالعه بر روی 162 دانشجوی دختر و پسر که در مقطع کارشناسی در دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول به تحصیل بودند انجام پذیرفت. سپس از شبکه های خودارزیابی DIALANG و CEFR و چهار نمونه تمرین مهارت خواندن در چهار سطح A2, B1, B2 و C1 بر روی شرکت کنندگان در این پژوهش استفاده گردید. با در نظر گرفتن عملکرد فراگیران در نمونه تمرین های مهارت خواندن, نتایج نشان دادند که دانشجویان دخترمهندسی عملکرد بهتری نسبت به دانشجویان پسر داشته اند, البته لازم به ذکر است که تعداد قابل توجهی از فراگیران از هر دو گروه (حدود %40) زیر سطح B1 بوده اند. علاوه بر این, چون هر دو گروه از فراگیران توانایی خواندن خود را پایین تر از شبکه های DIALANG و CEFR ارزیابی کرده بودند, خودارزیابی آنها دقیقا مرتبط با عملکردشان در تمرین های مهارت خواندن نبوده است. با این وجود بالاترین تطابق مربوط به ارزیابی فراگیران دختر در شبکه DIALANG بوده است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، محبوبه، و کاظم زاده، فرشاد. (1398). مقایسه ی توانایی خواندن دانشجویان دختر و پسر رشته ی مهندسی با استفاده از تمرین های ویژه سطح و خودارزیابی بر اساس CEFR و DIALANG. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 2(1 )، 79-94. SID. https://sid.ir/paper/270391/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده محبوبه، کاظم زاده فرشاد. مقایسه ی توانایی خواندن دانشجویان دختر و پسر رشته ی مهندسی با استفاده از تمرین های ویژه سطح و خودارزیابی بر اساس CEFR و DIALANG. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1398؛2(1 ):79-94. Available from: https://sid.ir/paper/270391/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه تقی زاده، و فرشاد کاظم زاده، “مقایسه ی توانایی خواندن دانشجویان دختر و پسر رشته ی مهندسی با استفاده از تمرین های ویژه سطح و خودارزیابی بر اساس CEFR و DIALANG،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 2، no. 1 ، pp. 79–94، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button