مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,537
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چند بعدی بودن زبان، چند کاناله بودن یادگیری و استفاده از روشهای التقاطی

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 35

چکیده

 سخن بخش نخست مقاله این است که التقاط گرایی باید ویژگی همه تلاشهایی باشد که برای آموزش زبان صورت می گیرد؛ زیرا عوامل اصلی روش تدریس, یعنی زبان, ذهن و مغز چند بعدی است. زبان کارکردهای متعدد دارد و در کاربرد با حواس مختلف پیوند می خورد و در سازوکار یادگیری توسط ذهن و مغز نیز کانالهای ادراکی متعدد درگیر است. حال که هم موضوع و هم روش یادگیری چند بعدی است, معقول نیست که مواد آموزیش فقط یا عمدتا به صورت کلامی ارایه شود؛ اما از آنجا که هنوز روش چند بعدی جامعی برای آموزش زبان عرضه نشده, راه میانه این است که جنبه های برجسته روشهای رایج آموزش زبان چنان باهم ترکیب شود که با ماهیت ذهن و زبان تناسب بیشتری یابد. بخش دوم مقاله, گزارش تحلیلی است که در چهارچوب نظریه هوش چند بعدی در مورد هشت روش معروف آموزش زبان صورت گرفته است. هدف این است که معلوم شود هر روش به چه مقدار چند بعدی است و چه کانالهای ادراکی را درگیر یادگیری می کند. بحث در مور نتایج این تحلیل, پایان بخش این مقاله است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجامی، هادی. (1387). چند بعدی بودن زبان, چند کاناله بودن یادگیری و استفاده از روشهای التقاطی. نثر پژوهی ادب فارسی (ادب و زبان)، -(24 (پیاپی 21))، 16-35. SID. https://sid.ir/paper/27050/fa

    Vancouver: کپی

    فرجامی هادی. چند بعدی بودن زبان, چند کاناله بودن یادگیری و استفاده از روشهای التقاطی. نثر پژوهی ادب فارسی (ادب و زبان)[Internet]. 1387؛-(24 (پیاپی 21)):16-35. Available from: https://sid.ir/paper/27050/fa

    IEEE: کپی

    هادی فرجامی، “چند بعدی بودن زبان, چند کاناله بودن یادگیری و استفاده از روشهای التقاطی،” نثر پژوهی ادب فارسی (ادب و زبان)، vol. -، no. 24 (پیاپی 21)، pp. 16–35، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/27050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا