مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط متقابل بین تبلیغات، درجه تمرکز و سودآوری در صنایع ایران (رهیافت معادلات رگرسیون به ظاهر نامرتبط)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 75

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه بررسی ارتباط متقابل بین متغیرهای ساختار, رفتار و عملکرد بازار یا الگوی SCP در 141 کد چهار رقمی بخش صنعت ایران طی سالهای 1379- 1386 می باشد. برای این منظور متغیرهای شدت تبلیغات, نسبت سود به فروش و نسبت معکوس تعداد بنگاههای فعال در صنعت به عنوان متغیرهای جایگزین برای رفتار, عملکرد و ساختار بازار استفاده شده و سیستم معادلات الگو با استفاده از روش تخمین معادلات رگرسیون به ظاهر نامرتبط در داده های تابلویی تخمین زده شده است. نتایج حاصل از تخمین مدل دلالت بر این دارد که متغیر شدت تبلیغات تاثیر مثبت و معنی دار بر تمرکز صنایع داشته و سودآوری صنایع نیز تاثیر مثبت و معنی دار بر شدت تبلیغات دارد. علاوه بر این یافته های این مطالعه نشان می دهد که بین متغیرهای شدت تبلیغات, هزینه های تحقیق و توسعه, درجه تمرکز بازار, نرخ رشد فروش صنایع, نسبت سرمایه گذاری به فروش و سودآوری صنایع رابطه مستقیم برقرار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فلاحی، فیروز، فشاری، مجید، و ممی پور، سیاب. (1389). بررسی ارتباط متقابل بین تبلیغات, درجه تمرکز و سودآوری در صنایع ایران (رهیافت معادلات رگرسیون به ظاهر نامرتبط). پژوهشهای اقتصادی ایران، 15(45)، 49-75. SID. https://sid.ir/paper/2764/fa

Vancouver: کپی

فلاحی فیروز، فشاری مجید، ممی پور سیاب. بررسی ارتباط متقابل بین تبلیغات, درجه تمرکز و سودآوری در صنایع ایران (رهیافت معادلات رگرسیون به ظاهر نامرتبط). پژوهشهای اقتصادی ایران[Internet]. 1389؛15(45):49-75. Available from: https://sid.ir/paper/2764/fa

IEEE: کپی

فیروز فلاحی، مجید فشاری، و سیاب ممی پور، “بررسی ارتباط متقابل بین تبلیغات, درجه تمرکز و سودآوری در صنایع ایران (رهیافت معادلات رگرسیون به ظاهر نامرتبط)،” پژوهشهای اقتصادی ایران، vol. 15، no. 45، pp. 49–75، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/2764/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button