مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر میزان رضایت مراجعین به مراکز دولتی و مقایسه آن با مراکز خصوصی درمان اعتیاد استان کردستان (سال 1383)

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 53

چکیده

 مقدمه: رضایت مراجع از خدمات, متغیری مهم و از عوامل اساسی در تضمین و ارتقای مستمر کیفیت خدمات می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه رضایت و اجزای آن در مراجعین به مراکز دولتی و خصوصی درمان اعتیاد استان کردستان بود.روش کار: مطالعه حاضر مقطعی و توصیفی-تحلیلی است. 377 نفر از مراجعین به تمامی مراکز درمان اعتیاد (5 مرکز خصوصی و 2 مرکز دولتی) استان کردستان که دارای پرونده درمانی فعال بودند, با روش نمونه گیری طبقه ای-تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته بود. قسمت دوم پرسش نامه شامل سوالات اصلی رضایت سنجی با مقیاس لیکرتی 5 گزینه ای بود. به وسیله آزمون های مجذور کای, من ویتنی, کلوموگ رف اسمیرنف, کروسکال والیس و ضریب همبستگی اسپیرمن تجزیه و تحلیل داده ها انجام گرفت .یافته ها: مهم ترین نتایج این بود که میزان رضایت از مکان فیزیکی, دسترسی, برخورد کارکنان, خدمات پزشکی و روان شناسی در مراکز خصوصی با اختلاف معناداری بالاتر از مراکز دولتی بود و میزان رضایت از خدمات مددکاری-هزینه ها و «رضایت عمومی» مشتریان به طور معناداری در مراکز دولتی بالاتر از مراکز خصوصی بود. میزان «رضایت کلی» مشتریان که برآیند انواع و اجزای مختلف رضایت (به غیر از رضایت عمومی) بود بین مراکز دولتی و خصوصی تفاوت معناداری نشان نمی داد.نتیجه گیری: به نظر می رسد که اهمیت و وزن اجزای رضایت در ذهن مشتریان متفاوت بوده و خدماتی که بیشتر از نوع حمایتی بوده در ذهن بیماران بیشتر از سایر متغیرهای رضایت اثر گذاشته و وزن بالاتری داشته است. در واقع این موضوع اختلاف نتایج به دست آمده از «رضایت عمومی» با «رضایت کامل» را توجیه می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پرویزی، داوود، رهگذر، مهدی، وامقی، روشنک، و فروغان، مهشید. (1387). عوامل موثر بر میزان رضایت مراجعین به مراکز دولتی و مقایسه آن با مراکز خصوصی درمان اعتیاد استان کردستان (سال 1383). تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 11(1)، 48-53. SID. https://sid.ir/paper/29156/fa

    Vancouver: کپی

    پرویزی داوود، رهگذر مهدی، وامقی روشنک، فروغان مهشید. عوامل موثر بر میزان رضایت مراجعین به مراکز دولتی و مقایسه آن با مراکز خصوصی درمان اعتیاد استان کردستان (سال 1383). تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1387؛11(1):48-53. Available from: https://sid.ir/paper/29156/fa

    IEEE: کپی

    داوود پرویزی، مهدی رهگذر، روشنک وامقی، و مهشید فروغان، “عوامل موثر بر میزان رضایت مراجعین به مراکز دولتی و مقایسه آن با مراکز خصوصی درمان اعتیاد استان کردستان (سال 1383)،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 11، no. 1، pp. 48–53، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button