مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی معیارهای توانمندساز در مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 266

چکیده

 مقدمه: مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت چهارچوب مناسبی جهت استقرار یا ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمان است. این مطالعه جهت بررسی معیارهای توانمندساز شامل رهبری, خط مشی و راهبرد, کارکنان, منابع و مشارکت ها و فرآیندها بر حسب مدل فوق در مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی انجام شده است.روش کار: 399 پایگاه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهری و جاده ای و واحدهای ستادی مراکز ایلام, بوشهر, مازندران, اردبیل, آذربایجان غربی, یزد, تهران, خراسان رضوی, اصفهان و سیستان و بلوچستان و کلیه کارکنان (1576 نفر) و مدیران آنها (328 نفر) انتخاب شدند. مطالعه با استفاده از یک مقیاس رتبه بندی 189 گویه ای برای ارزیابی سازمان و 2 پرسشنامه جهت بررسی سبک رهبری و جو توانمندسازی, طی 14 ماه انجام گردید.یافته ها: مراکز منتخب, از 500 امتیاز معیارهای توانمندساز, میانگین (34.6) 168.4 امتیاز را کسب نمودند و در گروه سازمان های مبتدی که در ابتدای مسیر کیفیت هستند قرار گرفتند. در مقایسه, مراکز تهران, خراسان رضوی و اصفهان با امتیاز بالاتر, واجد شرایط گواهی اهتمام به کیفیت هستند. معیار رهبری کمترین (26.6±9.4) و معیار کارکنان بیشترین میانگین امتیاز (35.1±5.6) را کسب کرد.نتیجه گیری: با توجه به اینکه ایجاد بسترهای لازم جهت استقرار مدیریت فرآیند, ترویج مشتری مداری, نهادینه کردن فرهنگ بهبود مستمر, توانمندسازی و مشارکت کارکنان, ایجاد گروه های کیفیت و دیگر اجزاء اساسی مدیریت کیفیت, نیازمند تغییرات بنیادین در آگاهی و نظام فکری مدیران و کارکنان است, پیشنهاد می شود مرکز از طریق آموزش های تخصصی در زمینه ارتقا کیفیت, آنان را توانمند سازد تا قابلیت لازم برای استقرار مدیریت کیفیت جامع مهیا گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدسعیدی، ژیلا، مظفری، مصیب، پازارگادی، مهرنوش، و علوی مجد، حمید. (1389). بررسی معیارهای توانمندساز در مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 13(4)، 257-266. SID. https://sid.ir/paper/29165/fa

    Vancouver: کپی

    عابدسعیدی ژیلا، مظفری مصیب، پازارگادی مهرنوش، علوی مجد حمید. بررسی معیارهای توانمندساز در مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1389؛13(4):257-266. Available from: https://sid.ir/paper/29165/fa

    IEEE: کپی

    ژیلا عابدسعیدی، مصیب مظفری، مهرنوش پازارگادی، و حمید علوی مجد، “بررسی معیارهای توانمندساز در مراکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بر اساس الگوی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 13، no. 4، pp. 257–266، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29165/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button