مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوع اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در بین دانش آموزان سال سوم ابتدایی شهرستان رشت در سال تحصیلی 87- 1386

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 210

چکیده

 مقدمه: این پژوهش با هدف بررسی میزان شیوع اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در بین دانش آموزان سال سوم ابتدایی شهرستان رشت در سال تحصیلی 87- 1386 انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی, 200 دانش آموز از بین مدارس ابتدایی شهر رشت به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و پس از تکمیل فرم معلم و والدین پرسشنامه کانرز توسط معلم ها و والدین شرکت کنندگان, داده های به دست آمده با بهره گیری از آزمون خی دو تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: به دلیل عدم همکاری برخی از والدین در فرآیند پژوهش, پرسشنامه های 19 نفر از شرکت کنندگان طی فرآیند پژوهش از پژوهش کنار گذاشته شدند و سپس داده ها مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که طبق گزارش معلم ها, 26 نفر (%14.4) و طبق گزارش والدین, 32 نفر (%17.67) و برحسب گزارش هر دو, 14 نفر (%7.7) به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی مبتلا هستند. همچنین نتایج به دست آمده نشان داد که از نظر معلم ها, والدین و هر دو آن ها, تفاوت معناداری (در سطح (p<0.05 بین پسران و دختران از نظر ابتلا به این اختلال وجود ندارد.نتیجه گیری: میزان شیوع گزارش شده توسط والدین, معلم ها و هر دو در مقایسه با مطالعات پیشین نسبتا بالا می باشد که دلیل احتمالی آن انتخاب نمونه از پایه تحصیلی سوم می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی، سروش، نجاتی، وحید، رضایی، سارا، و حکمتی، عیسی. (1390). شیوع اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در بین دانش آموزان سال سوم ابتدایی شهرستان رشت در سال تحصیلی 87- 1386. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 14(4)، 203-210. SID. https://sid.ir/paper/29176/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی سروش، نجاتی وحید، رضایی سارا، حکمتی عیسی. شیوع اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در بین دانش آموزان سال سوم ابتدایی شهرستان رشت در سال تحصیلی 87- 1386. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1390؛14(4):203-210. Available from: https://sid.ir/paper/29176/fa

    IEEE: کپی

    سروش بخشی، وحید نجاتی، سارا رضایی، و عیسی حکمتی، “شیوع اختلال نقص توجه/ بیش فعالی در بین دانش آموزان سال سوم ابتدایی شهرستان رشت در سال تحصیلی 87- 1386،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 14، no. 4، pp. 203–210، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29176/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button