مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر ترجیح بیماران در انتخاب یک بیمارستان بر اساس عوامل آمیخته بازاریابی خدمات در بیمارستان های منتخب اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 114

چکیده

 مقدمه: مدیران و برنامه ریزان مراقبت های بهداشتی, درمانی باید بتوانند منابع موجود را با کاراترین و موثرترین وجه ممکن و در راستای پذیرش تعداد بیماران مناسب به کار برند. هدف این مطالعه, بررسی عوامل موثر بر ترجیح بیماران در انتخاب یک بیمارستان بر اساس عوامل آمیخته بازاریابی خدمات می باشد.روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقطعی بود که در سال 1389 انجام شد. جامعه مورد پژوهش بیماران بیمارستان های منتخب شهر اصفهان بودند. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای صورت گرفت (350 نفر). ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته عوامل آمیخته بازاریابی بود که اعتبار و روایی آن مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: بالاترین نمره از نظر بیماران در انتخاب بیمارستان, عامل کارکنان (پزشک و پیراپزشک) (72.2±18.4) بود و کمترین نمره مکان (فضای بیمارستان) (44.5±19.1) بود. در بیمارستان های دولتی, قیمت خدمات از مهم ترین عوامل انتخاب بیمارستان بود؛ ولیکن در بین بیمارستان های خصوصی, کارکنان (پزشک و پیراپزشک) مهم ترین عامل در انتخاب بیمارستان از طرف بیماران بود.نتیجه گیری: پیشرفت های اخیر و ماهیت خدمات فراهم شده در مراقبت های بهداشتی, نیاز به اجرای تکنیک های بازاریابی مبتکرانه را ایجاد نموده است. از طرفی مصرف کنندگان مراقبت های بهداشتی از دیگر مصرف کنندگان متفاوت بوده, نوعی روابط متفاوت را طلب می نمایند. از این رو در ارایه خدمت, توجه به اصول بازاریابی به ویژه عوامل آمیخته بازاریابی ضروری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، مریم، آقارحیمی، زهرا، کریمی، سعید، و جوادی، مرضیه. (1390). عوامل موثر بر ترجیح بیماران در انتخاب یک بیمارستان بر اساس عوامل آمیخته بازاریابی خدمات در بیمارستان های منتخب اصفهان. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 14(2)، 106-114. SID. https://sid.ir/paper/29221/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی مریم، آقارحیمی زهرا، کریمی سعید، جوادی مرضیه. عوامل موثر بر ترجیح بیماران در انتخاب یک بیمارستان بر اساس عوامل آمیخته بازاریابی خدمات در بیمارستان های منتخب اصفهان. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1390؛14(2):106-114. Available from: https://sid.ir/paper/29221/fa

    IEEE: کپی

    مریم یعقوبی، زهرا آقارحیمی، سعید کریمی، و مرضیه جوادی، “عوامل موثر بر ترجیح بیماران در انتخاب یک بیمارستان بر اساس عوامل آمیخته بازاریابی خدمات در بیمارستان های منتخب اصفهان،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 14، no. 2، pp. 106–114، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button