مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مدیریت مشارکتی در بهبود زمان انتظار، زمان مشاوره و رضایتمندی بیماران سرپایی بیمارستان رازی قزوین (1381)

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 23

کلیدواژه

زمان مشاوره (زمان ویزیت)Q4

چکیده

 مقدمه: زمان انتظار بیمار برای دریافت خدمات سرپایی و زمان مشاوره (زمان ویزیت) پزشک برای ارایه خدمات و میزان رضایتمندی بیماران سرپایی از خدمات ارایه شده از مهمترین شاخص های اثربخشی خدمات بیمارستانی محسوب می شود. عدم توجه به این شاخص ها منجر به نقص ارایه خدمات و اعمال فشارهای جسمی و روانی بر بیماران و متعاقب آن, عدم رضایت آنها می گردد. این پژوهش توصیفی, موردی, مداخله ای, پیمایشی و کاربردی به منظور ارتقای میانگین زمان انتظار بیماران سرپایی برای دریافت خدمات سرپایی, زمان مشاوره (زمان ویزیت) پزشک برای ارایه خدمات و میزان رضایتمندی آنها از خدمات ارایه شده در بخش سرپایی بیمارستان رازی قزوین (وابسته به سازمان تامین اجتماعی) صورت گرفت.روش کار: در دو هفته اول اسفند سال 1380 در بخش سرپایی بیمارستان مذکور, 1336 نفر از افرادی که به دلایل مختلف نیاز به خدمات سرپایی داشته اند و به این بخش مراجعه کرده بودند به صورت تصادفی منظم از طریق پرسشنامه برای تعیین زمان انتظار, زمان مشاوره و رضایتمندی مورد بررسی قرار گرفتند. پس از تعیین وضعیت موجود و انجام مداخلات ارتقای کیفیت در دو هفته آخر خرداد سال 1381, به صورت تصادفی منظم 1270 نفر از مراجعه کنندگان به بخش سرپایی با همان پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفتند تا میزان ارتقای صورت گرفته مشخص گردد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد پردازش قرار گرفت. یافته ها: میانگین زمان انتظار بیمار برای دریافت خدمات سرپایی, زمان مشاوره پزشک و رضایت مندی بیماران از خدمات بیمارستانی به ترتیب از 162.18 دقیقه, 4.34 دقیقه و 3.37 از 5 امتیاز (درجه ضعیف رضایت مندی) به 128.43 دقیقه, 5.06 دقیقه و 3.84 از 5 امتیاز (درجه متوسط رضایت مندی) ارتقا یافته است.نتیجه گیری: با بکارگیری فنون مدیریت مشارکتی به ویژه گروه های بهبود کیفیت می توان ارتقای خدمات بیمارستانی و در نتیجه افزایش رضایت مندی بیماران از خدمات ارایه شده را تضمین نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مصدق راد، علی محمد. (1383). نقش مدیریت مشارکتی در بهبود زمان انتظار, زمان مشاوره و رضایتمندی بیماران سرپایی بیمارستان رازی قزوین (1381). تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 7(3)، 14-23. SID. https://sid.ir/paper/29322/fa

Vancouver: کپی

مصدق راد علی محمد. نقش مدیریت مشارکتی در بهبود زمان انتظار, زمان مشاوره و رضایتمندی بیماران سرپایی بیمارستان رازی قزوین (1381). تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1383؛7(3):14-23. Available from: https://sid.ir/paper/29322/fa

IEEE: کپی

علی محمد مصدق راد، “نقش مدیریت مشارکتی در بهبود زمان انتظار, زمان مشاوره و رضایتمندی بیماران سرپایی بیمارستان رازی قزوین (1381)،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 7، no. 3، pp. 14–23، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29322/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button