مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: مدیریت کیفیت فراگیر در بخش بهداشت و درمان با نگاه به برقراری عدالت, دسترسی به خدمات, کارآیی, مقبولیت اجتماعی, اثر بخشی و اقتصادی بودن و تلاش مداوم برای بهبود خدمات, افق های جدیدی را فرا روی این سیستم فراهم نموده است و می تواند به کار آمدی و نوسازی نظام عرضه سلامت منجر گردد. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد.روش کـار : در راستای این هدف از دیدگاه 90 نفر از مدیران و سرپرستان نسبت به وضعیت هشت عامل تاثیر گذار بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر سنجیده شد. لذا با انجام مطالعه توصیفی و مقطعی و با استفاده از پرسشنامه ای در هشت بخش و با 75 سوال که از طریق روش شبه دلفی به تایید نهایی رسید, پژوهش انجام گردید. به علت کوچک بودن جامعه نمونه گیری انجام نگرفت و نمونه همان جامعه در نظر گرفته شد. سوالات پرسشنامه بر اساس طبقه بندی لیکرت تنظیم گردید و داده ها از طریق آزمون های آماری کای دو x2 آزمون t و روش آنالیز و واریانس با بهره گیری از نرم افزارهای SPSS و Excel تحلیل گردید.یافته ها: با توجه به فرض 50% حداقل قابل قبول از بین هشت عامل موثر, توجه به مشتری %59.7, ارتباطات مناسب سازمانی %55 و ساختار مناسب 50%, از وضعیت خوب برخوردار بودند. ولی 5 عامل دیگر در وضعیت متوسط یعنی بین 40% تا 50% قرار داشتند. بدیهی است یافته های حاصل با فرض 50% یعنی حداقل قابل قبول محاسبه گردید. بین میانگین کل عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بین بیمارستان های مورد مطالعه تفاوت معناداری وجود داشت.p =0.001 نتیجه گیری: با گذشت پنج سال از اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در جامعه مورد مطالعه, توجه مدیران به فرهنگ سازمانی, مشارکت کارکنان, توسعه منابع انسانی, کار تیمی و تعهد رهبری می تواند به بهبود خدمات, اثر بخشی فعالیت  ها و مقبولیت اجتماعی بیمارستان های کشور منتهی شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تورانی، سوگند، طبیبی، سیدجمال الدین، و شهبازی، بهرام. (1387). عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 11(2)، 22-32. SID. https://sid.ir/paper/29383/fa

    Vancouver: کپی

    تورانی سوگند، طبیبی سیدجمال الدین، شهبازی بهرام. عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1387؛11(2):22-32. Available from: https://sid.ir/paper/29383/fa

    IEEE: کپی

    سوگند تورانی، سیدجمال الدین طبیبی، و بهرام شهبازی، “عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 11، no. 2، pp. 22–32، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button