مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,936
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 67

چکیده

 مدیریت آمیخته بازاریابی شامل برنامه ریزی و تصمیم گیری درباره ترکیب راهبری عوامل تبیین کننده آمیخته بازاریابی در ورزش است. تعیین آمیخته, اهمیت بسیار زیادی دارد, زیرا سیاست گذاری در تجارت ورزشی مورد نظر را تعیین می کند و بنا به حساسیت آن در مدیریت بازاریابی, موجب می شود بازاریابان زمان زیادی را صرف تحلیل آن کنند. هدف از اجرای این تحقیق, مدل سازی آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور, با روش تحلیل مسیری بود. بدین منظور, با انجام یک تحقیق کیفی, پرسشنامه ای با 45 سوال پرسش بسته با ضریب پایایی (P<0.01) 0.92 تهیه شد و در اختیار مسوولان بازاریابی باشگاه های فعال در 9 رشته ورزشی لیگ برتر کشور قرار گرفت. از میان 108 پرسشنامه ارسالی, 98 مورد تکمیل و بازگردانده شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لیزرل نسخه 8.52 برای مدل سازی و شناسایی شاخص های نیکویی برازش, از نرم افزار SPSS نسخه 14 برای تحلیل عاملی اکتشافی به منظور استخراج عامل ها و به دست آوردن برآورد بارهای عاملی و آلفای کرونباخ برای تعیین اعتبار پرسشنامه استفاده شد. پس از جمع آوری داده ها, با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی, 8 عامل آمیخته شناسایی شدند. بر این اساس, آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور مدل سازی شد, که بر اساس آن, چهار عامل حمایت مالی, مدیریت, ترویج, مدیریت قیمت گذاری و قدرت های حاکم بر بازار, به عنوان متغیرهای مستقل و ابزار کنترل در اختیار مدیران قرار دارند.همچنین چهار عامل دیگر آمیخته, شامل مدیریت روابط عمومی, مدیریت فرآیند, مدیریت مکان و مدیریت نشان, به عنوان متغیرهای وابسته, آشکار شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

معماری، ژاله، خبیری، محمد، حمیدی، مهرزاد، کاظم نژاد، انوشیروان، و یدالهی فارسی، جهانگیر. (1387). مدل سازی آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور. حرکت، -(پیاپی 35)، 47-67. SID. https://sid.ir/paper/30094/fa

Vancouver: کپی

معماری ژاله، خبیری محمد، حمیدی مهرزاد، کاظم نژاد انوشیروان، یدالهی فارسی جهانگیر. مدل سازی آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور. حرکت[Internet]. 1387؛-(پیاپی 35):47-67. Available from: https://sid.ir/paper/30094/fa

IEEE: کپی

ژاله معماری، محمد خبیری، مهرزاد حمیدی، انوشیروان کاظم نژاد، و جهانگیر یدالهی فارسی، “مدل سازی آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 35، pp. 47–67، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30094/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button