Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,165
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی یادگیری حرکتی پس از آسیب یک طرفه مغز

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 26

چکیده

 به منظور بررسی تغییرات احتمالی در یادگیری حرکتی پس از آسیب یکطرفه گردش خون قدامی مغز, 40 آزمودنی که حدود دو سال از سکته یک طرفه گردش خون قدامی مغز (20 آزمودنی با ضایعه سمت چپ و 20 آزمودنی با ضایعه سمت راست) آنها می گذشت, به عنوان گروه تجربی و 40 آزمودنی راست دست که از نظر سن و جنس و استفاده از اندام فوقانی با گروه تجربی همسان شده بودند, به عنوان گروه شاهد انتخاب شدند و به تمرین روی یک برنامه سریع فضایی - زمانی تحت یکی از دو شرایط بازخورد افزوده 100% و بازخورد افزوده حذف شده پرداختند. پس از 198 کوشش, اکتساب, اکتساب مجدد و یادآوری آزمودنیها ارزیابی و مشاهده شد. هر دو گروه بهبود زیادی در ثبات و دقت اجرا در طی فاز اکتساب کسب کردند. لیکن تفاوت معنی داری در الگوهای اجرایی آزمودنیهای دو گروه در سه فاز اکتساب, یادآوری و اکتساب مجدد مشاهده نشد. به علاوه, تغییرات معنی داری بین دو شرایط ارائه بازخورد افزوده به جز در فاز اکتساب ملاحظه نشد. در تعامل شرایط بازخورد با گروه نیز تفاوت چشمگیری بین دو گروه شاهد و تجربی مشاهده نگردید. این نتایج نشان میدهد سکته یک طرفه گردش خون قدامی مغز در مناطق اولیه حسی حرکتی, فرایندهای متضمن کنترل و اجرای مهارتهای حرکتی را تحت تأثیر قرار میدهد, اما بر یادگیری مهارت بی تأثیر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عشایری، حسن، شیخ، محمود، باقرزاده، فضل اله، و مختاری، پونه. (1382). بررسی یادگیری حرکتی پس از آسیب یک طرفه مغز. حرکت، -(پیاپی 15)، 5-26. SID. https://sid.ir/paper/30226/fa

    Vancouver: کپی

    عشایری حسن، شیخ محمود، باقرزاده فضل اله، مختاری پونه. بررسی یادگیری حرکتی پس از آسیب یک طرفه مغز. حرکت[Internet]. 1382؛-(پیاپی 15):5-26. Available from: https://sid.ir/paper/30226/fa

    IEEE: کپی

    حسن عشایری، محمود شیخ، فضل اله باقرزاده، و پونه مختاری، “بررسی یادگیری حرکتی پس از آسیب یک طرفه مغز،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 15، pp. 5–26، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا