Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,861
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,094
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع درون سازمانی بازاریابی موسسه های ورزشی ایران

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 150

چکیده

 موانع توسعه بازاریابی موسسه های ورزشی به دو دسته موانع درونی و بیرونی تقسیم می شوند. با توجه به تعدد موانع و نیز اهمیت و اولویت موانع درونی, در پژوهش حاضر این دسته از موانع مورد تاکید و بررسی قرار گرفتند تا راهکارهای رفع چنین موانعی برای موسسه های ورزشی پیشنهاد شود. موانع درونی موسسه های ورزشی در قالب موانع مربوط به مدیریت (5 مولفه), اهداف و راهبرد (3 مولفه), نظام بازاریابی (6 مولفه), فرهنگ سازمانی (3 مولفه), کارکنان (3 مولفه) و ساختار سازمانی (3 مولفه) شناسایی شدند. پس از شناسایی موانع, در مورد بازدارندگی (وضعیت موجود) موانع توسعه بازاریابی موسسه های ورزشی در ایران و نیز اهمیت و اولویت این موانع, از جامعه خبرگان بازاریابی و مدیریت ورزش (شامل استادان و متخصصان بازاریابی و متخصصان و مدیران ورزشی) کشور نظرسنجی شد برای تجزیه و تحلیل داده های مربوط به تعیین وضعیت موجود موانع درونی توسعه بازاریابی موسسه های ورزشی ایران از آزمون t و در رابطه با تعیین اولویت این موانع از آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده شد. یـافته های این پژوهش حاکی از آن است که از نظر خبرگان کلیه مولـفه ها به عنوان موانع بالقوه توسعه بازاریابی در موسسه های ورزشی کشور مورد تایید بوده, اغلب از وضعیت نامساعد و بازدارنده ای در فضای کسب و کار ایران برخوردارند و اولویت زیادی برای رفع سریع این موانع در راستای توسعه ورزش عمومی, تخصصی و قهرمانی در سطح کشور و بین المللی وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، استیری، مهرداد، و محمدی، علی. (1387). بررسی موانع درون سازمانی بازاریابی موسسه های ورزشی ایران. حرکت، -(پیاپی 36)، 129-150. SID. https://sid.ir/paper/30286/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، استیری مهرداد، محمدی علی. بررسی موانع درون سازمانی بازاریابی موسسه های ورزشی ایران. حرکت[Internet]. 1387؛-(پیاپی 36):129-150. Available from: https://sid.ir/paper/30286/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، مهرداد استیری، و علی محمدی، “بررسی موانع درون سازمانی بازاریابی موسسه های ورزشی ایران،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 36، pp. 129–150، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30286/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا