مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

427
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری در خصوص تمایل بیماران بستری به دریافت مراقبت توسط کارآموزان: اخلاق در آموزش

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه و هدف: مطابق منشور حقوق بیمار نمی توان به صرف آموزشی بودن بیمارستان, روند آموزش یا پژوهش را به بیمار تحمیل کرد. اما برخی شواهد نشان می دهد در بسیاری از موارد, مراقبت از بیمار توسط دانشجویان بدون رضایت و تمایل بیماران صورت می گیرد که این امر یک چالش اساسی در آموزش پزشکی و اخلاق در آموزش بالینی می باشد. هدف از این مطالعه, تبیین دیدگاه و تجربیات دانشجویان علوم پزشکی در خصوص رغبت بیماران به انجام مراقبت توسط کارآموزان در مراکز آموزشی درمانی بوده است.مواد و روش ها: در این مطالعه کیفی با 21 نفر از دانشجویان پرستاری بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف, مصاحبه های نیمه ساختار به عمل آمد. ملاک اتمام نمونه گیری اشباع داده ها بوده است. سوالات در مورد تجربه دانشجویان از چگونگی رغبت بیمار به انجام مراقبت توسط دانشجو بوده است. مصاحبه ها ضبط, خط به خط دست نویس و مطابق روش آنالیز «تحلیل محتوای مرسوم» کدگذاری, طبقه بندی و تشکیل مفهوم شد.نتایج: از تحلیل داده ها یک مضمون اصلی «بی اعتمادی» و مضامین فرعی «عدم رعایت حقوق بیمار», «عدم ایجاد ارتباط موثر انسانی با بیمار», «لزوم آموزش اخلاق در عملکرد بالینی» و «نداشتن صلاحیت و مهارت بالینی» استخراج شد. مشارکت کنندگان در تجربیات مراقبتی خود سعی در جلب اعتماد بیمار داشتند و از طرفی بیماران با نگرانی و بی اعتمادی سعی در اجتناب از مراقبت شدن توسط کارآموزان داشتند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد دانشجویان پرستاری در کارورزی با چالش اخلاقی جلب رضایت بیماران برای مراقبت شدن توسط کارآموزان مواجه اند. به نظر می رسد آموزش علمی, آموزش مهارت های بالینی به منظور رسیدن به صلاحیت حرفه ای نسبی و همچنین دریافت آموزش های اخلاقی به دانشجویان پرستاری برای برخورداری از عملکرد بهتر در بالین کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ثناگو، اکرم، کلانتری، سهیلا، طاهری، ترانه، و جویباری، لیلا. (1395). بررسی دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری در خصوص تمایل بیماران بستری به دریافت مراقبت توسط کارآموزان: اخلاق در آموزش. دانشور پزشکی، 23(123)، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/30392/fa

    Vancouver: کپی

    ثناگو اکرم، کلانتری سهیلا، طاهری ترانه، جویباری لیلا. بررسی دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری در خصوص تمایل بیماران بستری به دریافت مراقبت توسط کارآموزان: اخلاق در آموزش. دانشور پزشکی[Internet]. 1395؛23(123):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/30392/fa

    IEEE: کپی

    اکرم ثناگو، سهیلا کلانتری، ترانه طاهری، و لیلا جویباری، “بررسی دیدگاه و تجربیات دانشجویان پرستاری در خصوص تمایل بیماران بستری به دریافت مراقبت توسط کارآموزان: اخلاق در آموزش،” دانشور پزشکی، vol. 23، no. 123، pp. 51–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button