مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مولفه ها و شاخص های پایداری محیطی فضاهای آموزشی ایران با تاکید بر سیستم های ارزیابی فضاهای سبز آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 192

چکیده

 چالش های پیش روی محیط زیست و تغییرات غیر قابل برگشت آن, ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی را اجتناب ناپذیر کرده است. این امر موجب گردیده معماران در پی یافتن راهکارهای جدید جهت تامین محیط مطلوب انسان باشند. اگرچه فضاهای آموزشی سهم کمی از سرانه زمین های شهری را به خود اختصاص می دهند, لیکن نگرش به رویکردهای معماری پایدار در فضاهای آموزشی از جایگاه ویژه ای برخوردار است, چراکه ساخت و ساز مدارس سبز پاسخی است به بحران های زیست محیطی و آموزشی مضاعف به دانش آموزان در گرایش به آن. این پژوهش با هدف پیشنهاد مولفه ها و شاخص های طراحی پایداری محیطی مدارس ایران, به دنبال پاسخ به این سوال است که استانداردهای جهانی طراحی فضاهای آموزشی پایدار کدامند و دارای چه مولفه ها و شاخص هایی می باشند و چگونه می توان از آن ها در طراحی فضاهای آموزشی ایران استفاده نمود؟ روش تحقیق توصیفی-تحلیلی و ترکیبی از روش های زمینه یاب و تحلیل محتوا و مقایسه ای می باشد؛ همچنین روش گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای-اسنادی است. نتایج بررسی با ارائه جداول و نمودارهای تحلیلی نشان داد که از تلفیق دو سیستم LEED و BREEAM می توان سیستم جدیدی جهت طراحی فضاهای آموزشی پایدار ایران ارائه نمود که شامل 7 مولفه و 46 شاخص است که 19 شاخص تحت تاثیر عوامل محیطی قرار داشته, می بایست بومی سازی شوند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بارشادت، نگین، شعاعی، حمیدرضا، و رضوانی، علیرضا. (1398). تبیین مولفه ها و شاخص های پایداری محیطی فضاهای آموزشی ایران با تاکید بر سیستم های ارزیابی فضاهای سبز آموزشی. محیط شناسی، 45(1 )، 171-192. SID. https://sid.ir/paper/3220/fa

    Vancouver: کپی

    بارشادت نگین، شعاعی حمیدرضا، رضوانی علیرضا. تبیین مولفه ها و شاخص های پایداری محیطی فضاهای آموزشی ایران با تاکید بر سیستم های ارزیابی فضاهای سبز آموزشی. محیط شناسی[Internet]. 1398؛45(1 ):171-192. Available from: https://sid.ir/paper/3220/fa

    IEEE: کپی

    نگین بارشادت، حمیدرضا شعاعی، و علیرضا رضوانی، “تبیین مولفه ها و شاخص های پایداری محیطی فضاهای آموزشی ایران با تاکید بر سیستم های ارزیابی فضاهای سبز آموزشی،” محیط شناسی، vol. 45، no. 1 ، pp. 171–192، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/3220/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button