مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,096
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت زیست محیطی خودروهای فرسوده

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 62

چکیده

 خودروهای فرسوده به علت روش موجود تصفیه و وجود خودروهای متروک در طبیعت, آثار زیست محیطی جدی را به همراه دارند. حجم زیاد خودروهای فرسوده و خطرات زیست محیطی آنها, موجب تشویق برای جست وجوی راه حلی جهت داشتن یک سیاست مؤثر زیست محیطی در زمینه کنترل آثار زیست محیطی خودروهای فرسوده شده است. این تحقیق به بررسی عوامل تعیین کننده در توسعه مؤثر و کارآمد سیاست خودروهای فرسوده می پردازد. شش کشور در این زمینه مطالعه شده اند. تمرکز اصلی بر قسمت هایی نظیر قانونگذاری, استفاده از ابزارهای گوناگون اجرای سیاست پایدار مواد زاید و سازوکار های مالی و مانند آن, است. این تحقیق چندین عامل که بر موفقیت و یا عدم موفقیت سیستم های خودروهای فرسوده تاثیر می گذارند را مورد بحث و بررسی قرار داده است. طرح خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل در سال 2000 در ایران مطرح شد. در ایران دو نوع سیستم تصفیه وجود دارد. در سیستم شماره 1, آخرین مالک, خودروی فرسوده را به مراکز مجاز می برد و خودروی فرسوده از رده خارج می شود. مواد قابل استفاده مجدد و بازیافت, فروخته شده و مواد باقیمانده دفن می شوند. در هیچ یک از قسمت های این سیستم ملاحظات زیست محیطی رعایت نمی شود. در سیستم شماره 2, آخرین مالک, خودروی خود را به تولیدکنندگان واگذار می کند و به ازای آن 5/1 میلیون تومان و یک خودروی جدید دریافت می کند. در سیستم شماره 2 خودروهای فرسوده فقط جمع آوری شده و وارد مرحله تصفیه نمی شوند. بحث و بررسی عوامل تعیین کننده مذکور به درک بهتر از خودروهای فرسوده و آثار زیست محیطی آنها جهت ایجاد مدیریت پایدار این زایدات کمک می کند. در نهایت با توجه به عوامل مورد بحث, سیستمی برای خودروهای فرسوده ایران ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی، محمدعلی، معتمدی، سیدبهمن، و باغوند، اکبر. (1387). مدیریت زیست محیطی خودروهای فرسوده. محیط شناسی، 34(45)، 53-62. SID. https://sid.ir/paper/3371/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی محمدعلی، معتمدی سیدبهمن، باغوند اکبر. مدیریت زیست محیطی خودروهای فرسوده. محیط شناسی[Internet]. 1387؛34(45):53-62. Available from: https://sid.ir/paper/3371/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدلی، سیدبهمن معتمدی، و اکبر باغوند، “مدیریت زیست محیطی خودروهای فرسوده،” محیط شناسی، vol. 34، no. 45، pp. 53–62، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/3371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button