مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,043
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,083
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سازمان های مراقبت بهداشتی و کیفیت اطلاعات (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 17

چکیده

 اگر چه صنعت مراقبت بهداشتی نسبتا دیرتر از سایر سازمان های در خط بی پایان مسابقه کیفیت شروع به حرکت کرده است ولی خوشبختانه این قاعده کلی وجود دارد که آغاز کنندگان با تاخیر, از آموخته های پیشگامان (که با قیمت گزاف فراهم شده) درس می آموزند و می توانند از چاله هایی که پیشروان در آن افتاده اند اجتناب ورزند. تمایل صنعت مراقبت بهداشتی به مقوله های کیفیت و مدیریت کیفیت فراگیر بطور خود جوش در دهه 1980 آشکار شده است و نیز با در هم ادغام شدن و پیچیده تر شدن سازمان های مراقبت بهداشتی در کشورهای پیشرفته, لزوم برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر کیفیت وجود دارد. از دید اقتصادی, مراقبت بهداشتی یک کالاست و ارزش آن در خلال فعالیت خریداران و فروشندگان آن در محل بازار مشخص شده است. کارایی بازارهای مراقبت بهداشتی مانند سایر بازارها بستگی به سه پارامتر دارد: تعادل مقداری طرفین دادوستد, عوامل خارجی, قابلیت استفاده اطلاعات برای تمام شرکت کنندگان در جریان دادوستد.صرفنظر از اینکه مرکزیت هر فعالیت حرفه ای, تلاش مداوم برای بهبود عملکرد است و بر این اساس موسسات مراقبت بهداشتی نیز همچون سایر سازمان ها از چنین تلاشی فروگذاری نکرده اند؛ فلسفه توجه به امر کیفیت مراقبت, وجود مسایل و مشکلات در قلمرو مراقبت بهداشتی است که سریعتر از آنکه بتوان آن ها را مشخص نمود بوجود می آیند. مراقبت بیمار بر حرف کلینیکی متعددی تمرکز دارد (از آن جمله: پزشکی, پرستاری, داروسازی, تغذیه, تنفس درمانی, فیزیوتراپی, شغل درمانی) و در تمام این رده های شغلی, کیفیت تصمیمات کلینیکی وابسته به کیفیت اطلاعات قابل استفاده برای تصمیم گیرندگان است و لذا آن سیستمی که اطلاعات را جهت مراقبت بیمار اداره می کند بسیار ضروری و حیاتی می باشد. وجود ارتباط کامل میان تصمیم گیری پزشکی, تجمع داده های کلینیکی, هزینه های مراقبت بهداشتی, دست آوردهای بیمار از مراقبت, و کیفیت مراقبت بوضوح مشخص است و عرضه مراقبت با کیفیت و هزینه اثربخش, مستلزم بکارگیری ابزارهای موثر در پشتیبانی تصمیم گیری مبتنی بر سیستم اطلاعات مراقبتی با کیفیت است. نتیجه آنکه: کیفیت مراقبت در گرو عوامل عدیده از آن جمله کیفیت اطلاعات است؛ و در هر حال افزایش کیفیت منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، سیدجمال الدین، و مقدسی، حمید. (1384). سازمان های مراقبت بهداشتی و کیفیت اطلاعات (مقاله مروری) . طب و تزکیه، 14(1 (مسلسل 56))، 8-17. SID. https://sid.ir/paper/34263/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی سیدجمال الدین، مقدسی حمید. سازمان های مراقبت بهداشتی و کیفیت اطلاعات (مقاله مروری) . طب و تزکیه[Internet]. 1384؛14(1 (مسلسل 56)):8-17. Available from: https://sid.ir/paper/34263/fa

    IEEE: کپی

    سیدجمال الدین طبیبی، و حمید مقدسی، “سازمان های مراقبت بهداشتی و کیفیت اطلاعات (مقاله مروری) ،” طب و تزکیه، vol. 14، no. 1 (مسلسل 56)، pp. 8–17، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34263/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button