مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

980
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سهم متغیرهای سطح دانش آموز و معلم بر عملکرد خواندن دانش آموزان پایه چهارم بر اساس داده های پرلز 2006

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 51

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی روابط بین عملکرد خواندن و برخی متغیرهای سطح دانش آموز و معلم و بررسی درصد واریانس هر یک از سطوح در تبیین واریانس عملکرد خواندن است. بدین منظور, داده های پایه چهارم مطالعه پرلز 2006 ایران مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل ما بر نمونه ایرانی شامل 5411 دانش آموز از 236 مدرسه تاکید دارد. متغیرهای بکار رفته در این تحلیل از دو سطح انتخاب شده اند: سطح دانش آموز (خودپنداره, نگرش) و سطح معلم (گروه بندی, مقدار تکلیف). از مدل خطی سلسله مراتبی دوخطی (HLM) برای کشف روابط بین عملکرد خواندن و پیش بینی کننده های تحلیل استفاده شد. نتایج نشان دادند که در سطح دانش آموز متغیرهای خودپنداره و نگرش رابطه ای معنادار با عملکرد خواندن دارند و در سطح معلم نیز رابطه گروه بندی با عملکرد خواندن معنادار بود, ولی مقدار تکلیف رابطه معناداری با عملکرد خواندن نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع، حسین، و نقش، سیمین. (1395). بررسی سهم متغیرهای سطح دانش آموز و معلم بر عملکرد خواندن دانش آموزان پایه چهارم بر اساس داده های پرلز 2006. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(2 (پیاپی 26))، 39-51. SID. https://sid.ir/paper/356341/fa

    Vancouver: کپی

    زارع حسین، نقش سیمین. بررسی سهم متغیرهای سطح دانش آموز و معلم بر عملکرد خواندن دانش آموزان پایه چهارم بر اساس داده های پرلز 2006. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(2 (پیاپی 26)):39-51. Available from: https://sid.ir/paper/356341/fa

    IEEE: کپی

    حسین زارع، و سیمین نقش، “بررسی سهم متغیرهای سطح دانش آموز و معلم بر عملکرد خواندن دانش آموزان پایه چهارم بر اساس داده های پرلز 2006،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 39–51، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا