مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی زیبایی محصول با استفاده از مهندسی ارزش

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 201

چکیده

 محیط متحول و بازار رقابتی عصر حاضر, موجب کوتاه تر شدن دوره عمر محصول شده است. بنابراین سازمان ها اگر بخواهند در چنین محیطی به حیات خود ادامه دهند, ناچارند تا در معرفی محصولات منطبق با خواسته مشتری از رقبای خود عقب نمانند. ازطرف دیگر طراحی و ارایه محصول جدید به بازار در برخی از صنایع هزینه های هنگفتی را بر سازمان تحمیل می کند. صنعت خودروسازی از جمله این صنایع به شمار می رود. این تحقیق با تمرکز بر محصول سمند و در شرکت ایران خودرو انجام شده است. معمولا ارایه یک محصول جدید به بازار با دو محدودیت فوریت انجام این کار و نیز ناکافی بودن منابع مالی همراه است. تغییر طراحی نمای خودرو در نمای خارجی 1 راهکار مناسبی برای مساله مذکور می باشد. بدین ترتیب در این تحقیق هدف, تعیین قطعاتی است که با توجه به محدودیت های سرمایه گذاری درصورت تغییر طراحی خودرو, بهترین طرح نمای خارجی را برای مشتری دربرداشته باشد. به منظور تحقق هدف مذکور از دو ابزار مهندسی ارزش و تکنیک تحلیل سلسله مراتبی, استفاده شده است. در این تحقیق چهار جامعه آماری مشتریان, خبرگان, طراحان خودرو و برنامه ریزان استراتژیک شرکت مدنظر قرارگرفته است و برای جمع آوری داده ها از دو جامعه مشتریان و طراحان, از نمونه گیری استفاده شده است. درنهایت با انجام این تحقیق و با توجه به محدودیت بودجه ای پیش روی شرکت, قطعاتی که در نتیجه طراحی مجدد آن ها بهترین و زیباترین طرح نمای خودروی سمند طراحی خواهد شد, مشخص شدند که به ترتیب اولویت شامل چهار قطعه سپر ها (جلو و عقب), چراغ ها (جلو و عقب), آینه بغل و زه های دور بدنه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متقی، هایده، و حبیبی راد، امین. (1389). طراحی زیبایی محصول با استفاده از مهندسی ارزش. پژوهش های مدیریت در ایران، 14(2 (پیاپی 66))، 173-201. SID. https://sid.ir/paper/356438/fa

    Vancouver: کپی

    متقی هایده، حبیبی راد امین. طراحی زیبایی محصول با استفاده از مهندسی ارزش. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1389؛14(2 (پیاپی 66)):173-201. Available from: https://sid.ir/paper/356438/fa

    IEEE: کپی

    هایده متقی، و امین حبیبی راد، “طراحی زیبایی محصول با استفاده از مهندسی ارزش،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 14، no. 2 (پیاپی 66)، pp. 173–201، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356438/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button