مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی ذهن آگاهی و راهبردهای فراشناخت با سبک های یادگیری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه ی ذهن آگاهی و راهبردهای فراشناختی با سبک های یادگیری دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز است.روش: پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است که برای انجام آن,280 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار این تحقیق, پرسش نامه هایی فراشناخت الشوت-موهر (2004), ذهن آگاهی تورنتو (2006) و پرسش نامه ی سبک های یادگیری کلب (1985) بود. ضریب پایایی پرسش نامه ها به ترتیب 0.97, 0.85 و 0.98 به دست آمد. روش های آماری مورد استفاده شامل آمار توصیفی (میانگین, درصد فراوانی, روش همبستگی پیرسون) و آمار استنباطی (رگرسیون لوجستیک) بود.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که رابطه ی ذهن آگاهی با سبک یادگیری هم گرا معکوس و با سبک یادگیری واگرا مثبت است. همچنین رابطه ی راهبردهای فراشناختی با سبک واگرا مثبت و با سبک انطباقی هم مثبت و هم معکوس است و با سبک یادگیری جذب کننده نیز رابطه ی منفی دارد.نتیجه گیری: بنابراین افرادی که ذهن آگاهی و فراشناخت زیادی دارند, بیشتر از سبک یادگیری واگرا استفاده می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی، فریده، و حیدری شیرازی، سارا. (1394). بررسی رابطه ی ذهن آگاهی و راهبردهای فراشناخت با سبک های یادگیری دانشجویان. تازه های علوم شناختی، 17(4 (مسلسل 68))، 87-79. SID. https://sid.ir/paper/356508/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی فریده، حیدری شیرازی سارا. بررسی رابطه ی ذهن آگاهی و راهبردهای فراشناخت با سبک های یادگیری دانشجویان. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1394؛17(4 (مسلسل 68)):87-79. Available from: https://sid.ir/paper/356508/fa

    IEEE: کپی

    فریده حمیدی، و سارا حیدری شیرازی، “بررسی رابطه ی ذهن آگاهی و راهبردهای فراشناخت با سبک های یادگیری دانشجویان،” تازه های علوم شناختی، vol. 17، no. 4 (مسلسل 68)، pp. 87–79، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button