مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر ارزشیابی دانشجو از استاد: مقایسه دیدگاه اساتید با دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 186 | صفحه پایان 195

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی استاد به روش های مختلفی اندازه گیری می شود اما غالب ترین روش در کشور ما, ارزشیابی استاد توسط دانشجو است که بسیار مورد بحث است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه دیدگاه اساتید و دانشجویان در مورد عوامل موثر بر ارزشیابی دانشجو از استاد انجام شد.روش ها: این مطالعه به صورت توصیفی- مقطعی در نیمه دوم سال 87-86 در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد و 95 نفر از اساتید و 379 نفر دانشجویان روزانه این دانشکده به صورت نمونه گیری آسان مقطعی از زمان, مورد مطالعه قرار گرفتند. نظرات آنان توسط دو پرسشنامه پنج قسمتی مجزا جمع آوری شد. پرسشنامه ها به صورت جمع ایفا برای دانشجویان و خودایفا برای اساتید توزیع و گردآوری گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS به صورت توزیع فراوانی, و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: اختلاف معنی داری بین دیدگاه اساتید و دانشجویان در مورد میانگین نمرات عوامل تاثیرگذار مرتبط با خصوصیات فردی- شخصیتی استاد, فعالیت های آموزشی مدرس, برخی شرایط آموزشی, عوامل مرتبط با دانشجو وجود نداشت ولی میانگین نمرات اساتید و دانشجویان در مورد عوامل تاثیرگذار مرتبط با واحد کارآموزی بر ارزشیابی استاد اختلاف آماری معنی داری داشت. فاکتورهای غیر مرتبط با کیفیت آموزش استاد از قبیل آسان گیری استاد, آسان بودن سوالات امتحانی, میزان علاقه به رشته تحصیلی, میزان علاقه به استاد را در ارزشیابی استاد بسیار مهم دانستند.نتیجه گیری: از نظر اساتید و دانشجویان عوامل متعددی در ارزشیابی استاد حائز اهمیت است که بجز عامل مرتبط با کارآموزی, در سایر موارد, بین دو گروه توافق نظر وجود دارد. بنابراین, ارزشیابی به کمک دانشجویان می تواند شاخص گرانبهایی برای ارزشیابی عملکرد استاد باشد. لازم است به عوامل غیر مرتبط به کیفیت آموزش استاد در ارزشیابی استاد توسط دانشجو توجه ویژه شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی اصغرپور، منصوره، منجمد، زهرا، و بحرانی، ناصر. (1389). عوامل موثر بر ارزشیابی دانشجو از استاد: مقایسه دیدگاه اساتید با دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(2 (پیاپی 26))، 186-195. SID. https://sid.ir/paper/356649/fa

    Vancouver: کپی

    علی اصغرپور منصوره، منجمد زهرا، بحرانی ناصر. عوامل موثر بر ارزشیابی دانشجو از استاد: مقایسه دیدگاه اساتید با دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(2 (پیاپی 26)):186-195. Available from: https://sid.ir/paper/356649/fa

    IEEE: کپی

    منصوره علی اصغرپور، زهرا منجمد، و ناصر بحرانی، “عوامل موثر بر ارزشیابی دانشجو از استاد: مقایسه دیدگاه اساتید با دانشجویان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 186–195، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button