مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش انعطاف پذیری شناختی و ذهن آگاهی در پیش بینی اهمال کاری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 61

چکیده

 زمینه وهدف: اهمال کاری معادل سهل انگاری و به تعویق انداختن می باشد. یا به زبانی ساده تر می توانیم بگوییم که اهمال کاری به معنی کار امروز را به فردا انداختن است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش انعطاف پذیری شناختی و ذهن آگاهی با اهمال کاری دانشجویان بود.روش بررسی: پژوهش حاضر مقطعی و از نوع توصیفی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در نیم سال اول سال تحصیلی 94-93 تشکیل دادند. حجم نمونه این پژوهش 120 نفر ازدانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی بود, که نمونه های مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و فرمول تعیین حجم نمونه مورگان انتخاب شدند.یافته ها: نتایج نشان داد بین انعطاف پذیری شناختی و اهمال کاری (r=-0.228) همبستگی منفی وجود دارد که در سطح (P£0.05) معنی دار است, همچنین بین ذهن آگاهی و اهمال کاری (r=0.387) همبستگی منفی وجود دارد که درسطح (p£0.01) معنی داراست.نتیجه گیری: توجه به نقش اهمال کاری در عملکرد تحصیلی و سلامت روانی- اجتماعی دانشجویان و رابطه ذهن آگاهی با این متغیر, به نظر می رسد با آموزش ذهن آگاهی به دانشجویان می توان به بهبود اهمال کاری آنان کمک نموده و اقدامات موثر روان شناختی مناسبی انجام داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، چنگیز، جهانگیرلو، اکرم، سهرابی، احمد، و احمدیان، حمزه. (1395). نقش انعطاف پذیری شناختی و ذهن آگاهی در پیش بینی اهمال کاری دانشجویان. علوم پزشکی زانکو، 17(53)، 50-61. SID. https://sid.ir/paper/356650/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی چنگیز، جهانگیرلو اکرم، سهرابی احمد، احمدیان حمزه. نقش انعطاف پذیری شناختی و ذهن آگاهی در پیش بینی اهمال کاری دانشجویان. علوم پزشکی زانکو[Internet]. 1395؛17(53):50-61. Available from: https://sid.ir/paper/356650/fa

    IEEE: کپی

    چنگیز رستمی، اکرم جهانگیرلو، احمد سهرابی، و حمزه احمدیان، “نقش انعطاف پذیری شناختی و ذهن آگاهی در پیش بینی اهمال کاری دانشجویان،” علوم پزشکی زانکو، vol. 17، no. 53، pp. 50–61، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button