مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,026
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل و شناسایی عوامل موثر بر رفتار تصمیم گیری خرید سبز مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 48

چکیده

 افزایش نگرانی های زیست محیطی باعث توجه شرکت ها به مفاهیم بازاریابی سبز و به دنبال آن رشد تحقیقات, افزایش پراکندگی و انفجار اطلاعات در این زمینه شده است. از این رو انجام پژوهش های ترکیبی که عصاره پژوهش های انجام شده در این موضوع را به شیوه نظام مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد, اهمیت فراوان دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین عواملی است که بیشترین تاثیر را بر رفتار خرید سبز دارند. سنجش میزان ناهمگونی مطالعات پیشین, بررسی اثر تصادفی و ثابت متغیرهای موثر بر رفتار خرید سبز و ارزیابی میزان تورش متغیرها در مطالعات گذشته از دیگر اهداف این پژوهش می باشد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های توصیفی بوده و از نظر هدف, می توان از نوع تحقیقات بنیادی قلمداد نمود. این پژوهش با به کارگیری روش فراتحلیل به تجزیه و تحلیل تحقیقات انجام شده بین سال های 1997 تا 2015 در حوزه رفتار تصمیم گیری خرید سبز پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مقالات داخلی و خارجی موجود در پایگاه های در دسترس پژوهشگر می باشد. در مجموع 22 مطالعه و مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج فراتحلیل نشان می دهد که نگرانی زیست محیطی, تاثیرات اجتماعی, اثربخشی درک شده, میزان مسوولیت پذیری اجتماعی, نگرانی از تصویر و برداشت شخصی, نگرش زیست محیطی, درک اهمیت مسائل زیست محیطی و قصد خرید محصولات سبز بیشترین تاثیر را در مطالعات مختلف بر رفتار خرید سبز داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی زاد، منیژه، و رضایی، بدریه. (1395). فراتحلیل و شناسایی عوامل موثر بر رفتار تصمیم گیری خرید سبز مصرف کنندگان. پژوهش های مدیریت در ایران، 20(2)، 21-48. SID. https://sid.ir/paper/356812/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی زاد منیژه، رضایی بدریه. فراتحلیل و شناسایی عوامل موثر بر رفتار تصمیم گیری خرید سبز مصرف کنندگان. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1395؛20(2):21-48. Available from: https://sid.ir/paper/356812/fa

    IEEE: کپی

    منیژه بحرینی زاد، و بدریه رضایی، “فراتحلیل و شناسایی عوامل موثر بر رفتار تصمیم گیری خرید سبز مصرف کنندگان،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 20، no. 2، pp. 21–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button