مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,953
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,052
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش استاد- شاگردی مبتنی برآموزش چند رسانه ای بر مقدار انگیزش و پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 این پژوهش بمنظور شناسایی تاثیر روش استاد- شاگردی مبتنی بر آموزش چندرسانه ای در مقدار انگیزش و پیشرفت تحصیلی, در درس تاسیسات حرارتی دانش آموزان, انجام شده است. روش پژوهش, روش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان سال سوم کاردانش, در ناحیه دو شهر همدان, به تعداد 600 نفر بود که با روش نمونه گیری هدف دار, 20 نفر از دانش آموزان سال سوم در درس تاسیسات حرارتی به عنوان نمونه انتخاب شدند. دانش آموزان به دو گروه گواه و آزمایش تقسیم بندی شدند. جهت گرد آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر با 33 پرسش و آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته, شامل دو بخش آزمون های عینی چهار پاسخی و آزمون های تشریحی استفاده شد. روایی آزمون های محقق ساخته, از راه روایی محتوا و پایایی آن برای پرسش های تستی با استفاده از آلفای کرونباخ و برای پرسش های تشریحی از پایایی مصححان استفاده شد. هم چنین, برای همتاسازی دانش آموزان و تشکیل گروههای آزمایش و گواه, از آزمون هوش کتل (فرم B) نیز در کنار پیش آزمون های انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی, استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها, در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی (بررسی برابری واریانس های جامعه, بررسی نرمال بودن, بررسی وجود ارتباط خطی و آزمون تحلیل کواریانس, آزمون t وابسته) انجام گرفت. یافته های پژوهش نشان داد در متغیر انگیزش تحصیلی, در دو گروه آزمایش و گواه, تفاوتی معنادار وجود نداشت, ولی در متغیر پیشرفت تحصیلی در دو گروه آزمایش و گواه, تفاوتی معنادار مشاهده شد, لذا فرضیه تاثیر روش استاد- شاگردی مبتنی بر آموزش چندرسانه ای در میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تایید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عمادی، سیدرسول، و یکتا، سمیه. (1395). تاثیر روش استاد- شاگردی مبتنی برآموزش چند رسانه ای بر مقدار انگیزش و پیشرفت تحصیلی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(2 (پیاپی 26))، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/356898/fa

    Vancouver: کپی

    عمادی سیدرسول، یکتا سمیه. تاثیر روش استاد- شاگردی مبتنی برآموزش چند رسانه ای بر مقدار انگیزش و پیشرفت تحصیلی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(2 (پیاپی 26)):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/356898/fa

    IEEE: کپی

    سیدرسول عمادی، و سمیه یکتا، “تاثیر روش استاد- شاگردی مبتنی برآموزش چند رسانه ای بر مقدار انگیزش و پیشرفت تحصیلی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 1–16، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button