مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

852
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت شغلی مدیران کتابخانه های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراکز استان ها

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 141

چکیده

 هدف: تعیین میزان رضایت شغلی مدیران در کتابخانه های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراکز استان ها می باشد.روش: روش پژوهش, پیمایشی و ابزار مورد استفاده, پرسشنامه محقق ساخته و جامعه آماری, همه مدیران کتابخانه های عمومی در مراکز استان ها به تعداد 189 نفر است.یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش, میانگین رضایت شغلی مدیران کتابخانه های عمومی 81.54 (حد مطلوب135-) است. اما با توجه به اینکه متوسط میانگین رضایت شغلی در این پژوهش 81 می باشد, رضایت شغلی مدیران مورد مطالعه از حد متوسط اندکی بالاتر است. میانگین رضایت شغلی در ابعاد امکانات مادی و رفاهی شغل با میانگین 8.47 (متوسط میانگین12-), خودشکوفایی با میانگین 14.80 (متوسط میانگین18-) و ماهیت شغلی با میانگین 20.94 (متوسط میانگین21-) پایین تر از حد متوسط, و میانگین رضایت شغلی در ابعاد رفتار مدیران ارشد با میانگین 15.41 (متوسط میانگین12-), روابط متقابل با میانگین 11.55 (متوسط میانگین9-) و ثبات شغلی با میانگین 9.44 (متوسط میانگین9-) بالاتر از حد متوسط است. فرضیه 1 مبنی بر این که رضایت شغلی مدیران از بعد امکانات مادی و رفاهی شغل به نحو معنی داری کمتر از ابعاد دیگر است, تایید شد اما فرضیه 2 مبنی بر وجود تفاوت معنی دار بین میانگین رضایت شغلی کتابداران بر حسب رشته تحصیلی مورد تایید قرار نگرفت.اصالت/ارزش: این پژوهش برای آگاهی از رضایت شغلی مدیران در کتابخانه های عمومی است, همچنین مسایل اساسی را در رشته کتابداری و اطلاع رسانی مطرح می کند که نیاز به پژوهش های عمیق تر را می طلبد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرفی ریزی، حسن، و کاظم پور، زهرا. (1389). بررسی میزان رضایت شغلی مدیران کتابخانه های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراکز استان ها. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 16(1 (پیاپی 60))، 127-141. SID. https://sid.ir/paper/356991/fa

    Vancouver: کپی

    اشرفی ریزی حسن، کاظم پور زهرا. بررسی میزان رضایت شغلی مدیران کتابخانه های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراکز استان ها. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1389؛16(1 (پیاپی 60)):127-141. Available from: https://sid.ir/paper/356991/fa

    IEEE: کپی

    حسن اشرفی ریزی، و زهرا کاظم پور، “بررسی میزان رضایت شغلی مدیران کتابخانه های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراکز استان ها،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 16، no. 1 (پیاپی 60)، pp. 127–141، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356991/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا