مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,147
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم(ASD) مطالعه موردی: سه مرکز اوتیسم در شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: این مقاله به تحلیل وضعیت معماری سه فضای آموزشی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم در شهر اصفهان, پرداخته است.روش بررسی: پژوهش حاضر بااستفاده از روش تحقیق توصیفی تحلیلی و با بررسی مطالعات انجام شده درباره خصوصیات معمارانه فضاهای آموزشی لازم برای کودکان مبتلا به اختلالات اوتیسم در کشورهای مختلف جهان, به کمک چک لیست محقق ساخته و ابزار مشاهده, صورت گرفته است.یافته ها: یافته های پژوهش, حاکی از آن است که معماری فضاهای آموزشی اوتیسم موجود در شهر اصفهان, مناسب با نیازهای خاص مبتلایان به این دسته از اختلالات, نیست؛ به طوری که هیچ یک از این سه مرکز, توانایی کنترل نوری مجزایی ندارد. درخصوص سازمان دهی فضا در 100درصد این مراکز, از دیوارهای خمیده استفاده نشده است. دررابطه با عامل حریم و فضای شخصی, در هیچ یک از این مراکز, فضایی برابر با 22.76مترمکعب به ازای هر کودک وجود ندارد.نتیجه گیری: باوجودآنکه فضاهای آموزشی بررسی شده در شهر اصفهان, به لحاظ روش های آموزشی استفاده شده در آموزش کودکان اوتیسم, موفقیت هایی را کسب کرده اند, این فضاها مناسب وضعیت افراد مبتلا به این دسته از اختلالات نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرتیپ زاده، لیلا، قاسمی سیچانی، مریم، و مجاهدی، هاجر. (1396). تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم(ASD) مطالعه موردی: سه مرکز اوتیسم در شهر اصفهان. مطالعات ناتوانی، 7(13)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/357159/fa

    Vancouver: کپی

    سرتیپ زاده لیلا، قاسمی سیچانی مریم، مجاهدی هاجر. تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم(ASD) مطالعه موردی: سه مرکز اوتیسم در شهر اصفهان. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1396؛7(13):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/357159/fa

    IEEE: کپی

    لیلا سرتیپ زاده، مریم قاسمی سیچانی، و هاجر مجاهدی، “تحلیل وضعیت معماری مراکز آموزشی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم(ASD) مطالعه موردی: سه مرکز اوتیسم در شهر اصفهان،” مطالعات ناتوانی، vol. 7، no. 13، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button