مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت خودتنظیمی بر شادکامی، راهبردهای یادگیری و باورهای انگیزشی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, یافتن تاثیر آموزش مهارت های خود تنظیمی بر شادکامی دانش آموزان دختر مقطع اول دبیرستان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. نمونه آماری پژوهش شامل30 نفر دانش آموز بود که به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش, , پرسشنامه شادکامی آکسفورد و پرسشنامه راهبردهای یادگیری خود تنظیمی پینتریچ (MSLQ) بود. گروه آزمایش در شش جلسه آموزش مهارت های خود تنظیمی شرکت نمود, ولی گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. برای تحلیل داده ها از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه (در نمره شادکامی) تفاوت معناداری وجود دارد, (P<0.0001) بدین صورت که آموزش مهارت های خود تنظیمی, میزان شادکامی دانش آموزان را افزایش داده و این حالت بعد از گذشت یک ماه نیز حفظ شده بود. همچنین, گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل, عملکرد بهتری در باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیوسته گر، مهرانگیز، و موسوی، سیده افروز. (1393). تاثیر آموزش مهارت خودتنظیمی بر شادکامی, راهبردهای یادگیری و باورهای انگیزشی دانش آموزان. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 13(23 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/357456/fa

    Vancouver: کپی

    پیوسته گر مهرانگیز، موسوی سیده افروز. تاثیر آموزش مهارت خودتنظیمی بر شادکامی, راهبردهای یادگیری و باورهای انگیزشی دانش آموزان. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1393؛13(23 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/357456/fa

    IEEE: کپی

    مهرانگیز پیوسته گر، و سیده افروز موسوی، “تاثیر آموزش مهارت خودتنظیمی بر شادکامی, راهبردهای یادگیری و باورهای انگیزشی دانش آموزان،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 13، no. 23 ، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357456/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button