مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان شروع مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران

نویسندگان

غباری بناب باقر | پرند اکرم | حسین خان زاده فیروزجاه عباسعلی | موللی گیتا | نعمتی شهروز | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 223 | صفحه پایان 238

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در میان دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهر تهران انجام شده است. روش: در این پژوهش 1407 دانش آموز مقطع ابتدایی در پایه های تحصیلی اول تا پنجم, با روش نمونه گیری خوشه ای از مناطق مختلف شهر تهران, انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری اختلالات رفتاری در این پژوهش, سیاهه رفتار کودک آخن باخ فرم معلم بود که دارای 11 خرده مقیاس است. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داده است که میزان شیوع اختلالات رفتاری بر اساس طبقه بندی بالینی در مقیاس نظام مبتنی بر تجربه 20.3 درصد در طبقه بالینی و 5.8 درصد در طبقه مرزی است. در طبقه بالینی, بیشترین فراوانی به اختلالات درونی سازی و کمترین فراوانی به اختلالات اضطرابی اختصاص دارد. در طبقه مرزی نیز بیشترین فراوانی به افسردگی و کمترین فراوانی به مشکلات تفکر اختصاص دارد. نتیجه گیری: درصد بالایی از مشکلات رفتاری در دانش آموزان وجود دارد که نیازمند طراحی برنامه های آموزشی و مداخلات روان شناختی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غباری بناب، باقر، پرند، اکرم، حسین خان زاده فیروزجاه، عباسعلی، موللی، گیتا، و نعمتی، شهروز. (1388). میزان شروع مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 9(3 (پیاپی 33))، 223-238. SID. https://sid.ir/paper/357600/fa

    Vancouver: کپی

    غباری بناب باقر، پرند اکرم، حسین خان زاده فیروزجاه عباسعلی، موللی گیتا، نعمتی شهروز. میزان شروع مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1388؛9(3 (پیاپی 33)):223-238. Available from: https://sid.ir/paper/357600/fa

    IEEE: کپی

    باقر غباری بناب، اکرم پرند، عباسعلی حسین خان زاده فیروزجاه، گیتا موللی، و شهروز نعمتی، “میزان شروع مشکلات رفتاری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 9، no. 3 (پیاپی 33)، pp. 223–238، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button