مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پرورش تفکر انتقادی با استفاده از شیوه آموزش مساله محور

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 124

چکیده

 در این مقاله ابدا با توجه به تحولات علمی و رویکرد های جدید تربیتی جایگاه و ضرورت تفکر انتقادی و جایگزین کردن روشها و نگرشهای علمی به جای انتقال و ذخیره سازی حقایق علمی مورد بحث قرار گرفته است. پس از طرح مسأله و ضرورت توجه به آن, نظریه های همسو و حامی تفکر انتقادی از جمله دیدگاههای شناختی, فراشناختی و ساخت گرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نویسنده بعد از تحلیل تئوریهای همسو و حامی رویکرد تفکر انتقادی به تجزیه و تحلیل مفاهیم و تعاریف تفکر انتقادی پرداخته و روش حل مسأله را با استناد به دیدگاههای مختلف صاحبنظران تربیتی, روشی مؤثر برای پرورش تفکر انتقادی معرفی کرده است. سپس نتایج اجمالی تحقیقی که نویسندگان انجام داده و مؤید تأثیر روش حل مسأله در پرورش مهارتهای تفکر انتقادی است به عنوان تأیید و حمایت از دیدگاههای نظری ارائه شده است. در پایان براساس تحلیل نظری و نتایج تحقیق انجام شده نتیجه گیری و مواردی نیز برای بهبود و اصلاح روشهای آموزش پیشنهاد شده است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی، حسن، و مهرمحمدی، محمود. (1379). پرورش تفکر انتقادی با استفاده از شیوه آموزش مساله محور. مدرس علوم انسانی، 4(1 (پیاپی 14))، 115-124. SID. https://sid.ir/paper/357788/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی حسن، مهرمحمدی محمود. پرورش تفکر انتقادی با استفاده از شیوه آموزش مساله محور. مدرس علوم انسانی[Internet]. 1379؛4(1 (پیاپی 14)):115-124. Available from: https://sid.ir/paper/357788/fa

    IEEE: کپی

    حسن شعبانی، و محمود مهرمحمدی، “پرورش تفکر انتقادی با استفاده از شیوه آموزش مساله محور،” مدرس علوم انسانی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 14)، pp. 115–124، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button