Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,233
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,852
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر روش های نوین آموزش زیست شناسی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 56

چکیده

 فاصله فزاینده میان برخی کشورها را می توان در تفاوت نظام آموزشی آنان دانست, برای رفع این شکاف راهی جز دگرگون کردن و جانشین ساختن یک نظام آموزشی مؤثر و کارآمد وجود ندارد. یکی از نشانه های نظام آموزشی کارآمد, استفاده از روش های درست و مؤثر تدریس است. روش های تدریس را معمولاً به دودسته سنتی و نوین تقسیم می کنند؛ یکی از مشکلات نظام آموزش, استفاده بیش ازحد معلمان از روش های تدریس سنتی و غیرفعال است چراکه هدف عمده این روش ها انتقال معلومات به دانش آموزان است و فراگیران, تفکر و مشارکتی در جریان تدریس ندارند اما در روش های نوین آموزشی یادگیری به عهده دانش آموزان است و آنان در مرکز فعالیت های کلاسی قرار دارند. تحقیق حاضر با روش کتابخانه ای و اسنادی, مروری بر روش های نوین آموزش زیست شناسی دارد. از شیوه های نوین آموزشی می توان به روش های یادگیری اکتشافی, چرخه یادگیری, نقشه مفهومی, بارش مغزی, ایفای نقش, گردش علمی, یادداشت برداری, تفسیر, ترتیب و توالی, آزمایشگاهی, فعالیت دستی, بازی علمی و استفاده از فناوری اشاره کرد که تحقیق به توضیح و بررسی این روش ها پرداخته است. برخی از این روش ها تنها با وجود امکانات و شرایط خاصی قابل اجرا هستند اما بعضی دیگر در همه کلاس ها قابلیت اجرا شدن را دارند بنابراین با استفاده از این روش ها میتوان تحولی در نظام آموزشی کشور ایجاد کرد که همراه با تقویت انگیزه دانش آموزان, تنوع کلاسی, درگیر کردن و افزایش قدرت تجزیه و تحلیل فراگیران و. . . است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، فائزه، اوستا، مهین، و رجایی، سیدمهدی. (1398). مروری بر روش های نوین آموزش زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 1(4 )، 43-56. SID. https://sid.ir/paper/357826/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی فائزه، اوستا مهین، رجایی سیدمهدی. مروری بر روش های نوین آموزش زیست شناسی. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1398؛1(4 ):43-56. Available from: https://sid.ir/paper/357826/fa

    IEEE: کپی

    فائزه ایمانی، مهین اوستا، و سیدمهدی رجایی، “مروری بر روش های نوین آموزش زیست شناسی،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 1، no. 4 ، pp. 43–56، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357826/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا