مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,072
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,416
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک

صفحات

 صفحه شروع 263 | صفحه پایان 286

کلیدواژه

چکیده

 در این مقاله چگونگی ویژگیهای ذهن کودک در ارتباط با آغاز و رشد زبان بر پایه سه فرضیه عمده یعنی فرضیه اسکینر با عنوان "شرطی شدگی رفتار زبانی" فرضیه پیاژه با عنوان "زبان آموزی و بناگرایی شناخت" و فرضیه چامسکی با عنوان "ذاتی گرایی زبان" ارایه و بررسی می شود. پس از ارایه هر فرضیه کمبودها و نارساییهای آن بر اساس نظر پژوهشگران دیگر بیان می گردد. در این مقاله, همچنین نقاط قوت فرضیه های یاد شده به ویژه فرضیه ذاتی گرایی زبان ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشکوه الدینی، مهدی. (1380). رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک. دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران)، 47-46(159-158)، 263-286. SID. https://sid.ir/paper/358093/fa

    Vancouver: کپی

    مشکوه الدینی مهدی. رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک. دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران)[Internet]. 1380؛47-46(159-158):263-286. Available from: https://sid.ir/paper/358093/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مشکوه الدینی، “رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک،” دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران)، vol. 47-46، no. 159-158، pp. 263–286، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358093/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا