Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نقش بازاریابی اینترنتی بیمارستان ها در توسعه بازارهای بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 82

چکیده

 انجام فعالیت های بازاریابی جهت جذب مشتریان خارجی در فرایند صادرات کالا کاملا متداول است؛ اما انجام این کار در زمینه صادرات و مخصوصا صادرات خدمات پزشکی رواج چندانی ندارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی اینترنتی بیمارستان ها بر شناسایی فرصت های صادراتی و رشد صادرات خدمات در گردشگری پزشکی انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی است. در این پژوهش پس از توسعه مدل تحقیق و استخراج فرضیه های مربوطه, پرسشنامه ای تدوین شد و روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. جهت سنجش روایی از روایی صوری و روایی واگرا و جهت سنجش پایایی نیز از ضریب آلفای کرون باخ استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل 50 بیمارستان خصوصی شهرهای گردشگر پذیر تهران, مشهد, اصفهان و شیراز می باشد که اندازه نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر 44 تعیین شد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. سرانجام پرسشنامه پژوهش در بین کارکنان بخش پذیرش بیماران بین الملل توزیع شد. به منظور تحلیل داده ها مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار پی ال اس به کار گرفته شد. نتایج پژوهش نشان می دهد توانمندی های بازاریابی اینترنتی بیمارستان ها بر شناسایی فرصت های صادراتی و رشد صادرات خدمات گردشگری پزشکی موثر می باشد. همچنین اثر غیر مستقیم توانمندی های بازاریابی اینترنتی بر رشد صادرات خدمات گردشگری پزشکی از طریق شناسایی فرصت های صادراتی تایید گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری تیتکانلو، سعید، و اصغرزاده، حسن. (1399). تحلیل نقش بازاریابی اینترنتی بیمارستان ها در توسعه بازارهای بین المللی. مدیریت کسب و کار بین المللی، 3(1 )، 65-82. SID. https://sid.ir/paper/358108/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری تیتکانلو سعید، اصغرزاده حسن. تحلیل نقش بازاریابی اینترنتی بیمارستان ها در توسعه بازارهای بین المللی. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1399؛3(1 ):65-82. Available from: https://sid.ir/paper/358108/fa

    IEEE: کپی

    سعید جعفری تیتکانلو، و حسن اصغرزاده، “تحلیل نقش بازاریابی اینترنتی بیمارستان ها در توسعه بازارهای بین المللی،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 3، no. 1 ، pp. 65–82، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358108/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا