مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

447
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد ارتباطی دانشجو-بیمار در بخش اتاق عمل از دیدگاه دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 282

چکیده

 توانایی دانشجویان علوم پزشکی در برقراری ارتباط و همچنین استفاده مناسب از مهارت های ارتباطی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت یادگیری آنان بوده و موجب ارتقای عملکرد آن ها در محیط های بالینی می گردد. لذا این مطالعه باهدف بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد ارتباطی دانشجو-بیمار در بخش اتاق عمل از دیدگاه دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد. در این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1398تعداد 75 نفر از دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اهواز به صورت نمونه در دسترس وارد مطالعه شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته که دارای 6 بعد شامل عوامل فردی, اجتماعی, حرفه ای, محیطی, عوامل مرتبط با آموزش و شرایط بالینی بیمار بود, گردآوری شد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و مستقل, آنالیز واریانس و کروسکال والیس) انجام شد. میانگین امتیاز کل عوامل566/0± 04/ 3بود که بیشترین میانگین مربوط به شرایط بالینی71/0± 34/3 و کمترین مقدار مربوط به عوامل اجتماعی 75/0± 72/2 بود. رابطه معناداری بین عوامل دموگرافیک با عوامل فردی, اجتماعی, حرفه ای, محیطی, عوامل مرتبط با آموزش و شرایط بالینی بیمار دیده نشد05/0p. شرایط بالینی از دیدگاه دانشجویان, بیشترین تأثیر را بر ارتباط با بیمار دارد. مدیران سیستم های آموزشی و درمانی بایستی تلاش خود را جهت تعدیل اثر این عوامل به منظور بهبود این رابطه و در نهایت ارتقای کیفیت آموزش بالینی دانشجویان متمرکز نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رنجبرها، راضیه، اخلاقیان، زهرا، یزدانی نژاد، حمید، دستورپور، مریم، و آدرویشی، سارا. (1398). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد ارتباطی دانشجو-بیمار در بخش اتاق عمل از دیدگاه دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(4 )، 271-282. SID. https://sid.ir/paper/358267/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبرها راضیه، اخلاقیان زهرا، یزدانی نژاد حمید، دستورپور مریم، آدرویشی سارا. بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد ارتباطی دانشجو-بیمار در بخش اتاق عمل از دیدگاه دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(4 ):271-282. Available from: https://sid.ir/paper/358267/fa

    IEEE: کپی

    راضیه رنجبرها، زهرا اخلاقیان، حمید یزدانی نژاد، مریم دستورپور، و سارا آدرویشی، “بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد ارتباطی دانشجو-بیمار در بخش اتاق عمل از دیدگاه دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 4 ، pp. 271–282، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button