مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه آموزش مولفه های هوش هیجانی بر میزان هوش هیجانی دانشجویان گروه های علوم پزشکی و غیرپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 85

چکیده

 هوش هیجانی یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در یادگیری و هوش به شمار می آید و از طریق آموزش نیز قابل آموختن است و سبب افزایش دستیابی به موفقیت می شود. هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر هوش هیجانی دانشجویان گروه های علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال تحصیلی 96-1395 بود. بدین منظور از روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون استفاده شد که 179 نفر به روش سهمیه ای از دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران انتخاب شدند و در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی بار-آن 2002 استفاده گردید. بعد از اتمام 8 جلسه آموزش مولفه های هوش هیجانی, از دو گروه پس آزمون گرفته شد. داده های حاصل از پژوهش با روش های آماری توصیفی و آزمون های مناسب استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها حاکی از این بود کهمیانگین هوش هیجانی در تمامی مولفه های هوش هیجانی در گروه آموزش بیشتر از شاهد (000/0 =p) و این میانگین در گروه غیر پزشکی نسبت به گروه پزشکی بیشتر بود اما در هیچ یک از موارد تفاوت معناداری میان دانشجویان گروه های پزشکی و غیر پزشکی نیز دیده نشد (05/0 >p). نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد آموزش مولفه های هوش هیجانی سبب افزایش هوش هیجانی در بین دانشجویان می شود که برنامه ریزان درسی, می توانند سرفصل هایی با هدف آموزش هوش هیجانی به دانشجویان در رشته های علوم پزشکی تدوین نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی فر، مریم، نیکنامی، مهرداد، آزادیان، مرضیه، و صاحب الزمانی، محمد. (1399). مقایسه آموزش مولفه های هوش هیجانی بر میزان هوش هیجانی دانشجویان گروه های علوم پزشکی و غیرپزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(1 )، 74-85. SID. https://sid.ir/paper/358346/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی فر مریم، نیکنامی مهرداد، آزادیان مرضیه، صاحب الزمانی محمد. مقایسه آموزش مولفه های هوش هیجانی بر میزان هوش هیجانی دانشجویان گروه های علوم پزشکی و غیرپزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(1 ):74-85. Available from: https://sid.ir/paper/358346/fa

    IEEE: کپی

    مریم رضایی فر، مهرداد نیکنامی، مرضیه آزادیان، و محمد صاحب الزمانی، “مقایسه آموزش مولفه های هوش هیجانی بر میزان هوش هیجانی دانشجویان گروه های علوم پزشکی و غیرپزشکی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 1 ، pp. 74–85، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358346/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button