مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,354
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک (e-CRM)

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 88

چکیده

 شرکت های موفق همواره به دنبال به کارگیری روش ها و ابزارهای نوین به عنوان مزیت های رقابتی و جهت نیل به توسعه و بهبود مستمر هستند. یکی از این ابزارها مدیریت ارتباط با مشتری است که با توسعه فن آوری و ارتباطات, امروز با عنوان مدیریت ارتباط مشتری الکترونیک برشمرده می شود. این نوع مدیریت, راهبردی است که از طریق آن, شرکت ها ارتباطاتی سودمند بر پایه ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان ایجاد می کنند. شناخت درست و ارزیابی عملکرد ناشی از به کارگیری این ابزار, امروزه دغدغه محققان و مدیران شرکت های جهانی است. در این پژوهش, از روش کارت امتیازی متوازن (BSC) برای بررسی و ارزیابی عملکرد e-CRM استفاده شد. ابعاد اصلی BSC در این راستا, مشتری, مبادلات داخلی, نوآوری و یادگیری و مالی در نظر گرفته شده اند. به منظور کسب داده های معتبر, به کمک رویکرد مورد کاوی شرکت های زیرمجموعه گروه پیشگامان کویر یزد که درگیر مسایل مرتبط با تجارت الکترونیک هستند, به عنوان جامعه تحقیق انتخاب شدند و نمونه گیری با استفاده از روش گلوله برفی از آنها صورت گرفت. برای جمع آوری داده ها, از مصاحبه با متخصصان و توزیع پرسشنامه استفاده گردید و نهایتا, نتایج تحقیق نشان داد با برنامه های e-CRM موفق, تجارت های داخلی این شرکت ها می توانند سطح معنی داری از بهبود را از منظر چهار دیدگاه BSC تجربه کنند که شامل ارزیابی های ملموس (همچون خروجی های مالی) و شاخص های غیرملموس (همچون ارزش مشتری, نوآوری, مزیت و کارآیی در فرآیندهای تجاری) است. در واقع سطح بالای e-CRM منجر به بهبود در رضایت مشتری, میزان و تواتر تعامل, بازتاب نام تجاری, مشتری مداری و مدیریت پایگاه داده موثر, فرآیندهای تجاری کارآ, سودمندی تکنولوژی, برتری و نوآوری در خدمات, بهبود فروش, سودبخشی و کاهش هزینه های پشتیبانی خدماتی می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرفخرالدینی، سیدحیدر، حاتمی نسب، سیدحسن، و طالعی فر، رضا. (1388). تبیین وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک (e-CRM). کاوش های مدیریت بازرگانی، 1(2)، 55-88. SID. https://sid.ir/paper/358362/fa

    Vancouver: کپی

    میرفخرالدینی سیدحیدر، حاتمی نسب سیدحسن، طالعی فر رضا. تبیین وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک (e-CRM). کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1388؛1(2):55-88. Available from: https://sid.ir/paper/358362/fa

    IEEE: کپی

    سیدحیدر میرفخرالدینی، سیدحسن حاتمی نسب، و رضا طالعی فر، “تبیین وضعیت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک (e-CRM)،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 1، no. 2، pp. 55–88، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358362/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button