مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دسته بندی عوامل موثر بر تقاضای محصولات فرهنگی در بازار داخلی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 46

چکیده

 امروزه تاثیر فعالیت های فرهنگی در تولید ناخالص ملی, رشد اقتصادی, رفاه اجتماعی و گسترش مبادلات بین المللی بسیار قابل توجه است, به گونه ای که فعالیت های فرهنگی را به یکی از شالوده های اساسی نظام اقتصادی دنیا تبدیل کرده است. بر این اساس ضروری است با توجه به غنا و ثروت عظیم کشور از حیث محصولات فرهنگی به آن ها با نگاهی متفاوت نگریسته شود و با شناسایی مولفه های موثر بر تقاضای این نوع از محصولات در جهت نظام مند کردن ساختار عرضه و بهبود اقتصاد فرهنگ کشور اقدام شود. در این راستا پژوهش حاضر با هدف انشاء و دسته بندی عوامل موثر بر تقاضای محصولات فرهنگی ایرانی در بازار داخلی انجام شده است. پژوهش به روش کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد, با استفاده از ابزار مصاحبه از 30 نفر از هنرمندان, خبرگان و فعالان فرهنگی شهر تهران و با روش نمونه گیری گلوله برفی صورت پذیرفت. تحلیل محتوای مصاحبه ها براساس مدل توسعه یافته فرآیند اجرای گراندد تئوری انجام و 182 مفهوم در قالب چهار بعد «برانگیختن نیاز», «ایجاد تقاضا», «تامین تقاضا» و «تکرار تقاضا» مدل سازی شد. ضمن این که پایایی کدگذاری با درصد پایایی بازآزمون معادل 1.52 تایید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی کفاش، مهدی، اسماعیلی، محمدرضا، محمدیان، محمود، و تقوا، محمدرضا. (1396). دسته بندی عوامل موثر بر تقاضای محصولات فرهنگی در بازار داخلی. پژوهش های مدیریت در ایران، 21(2 )، 27-46. SID. https://sid.ir/paper/358615/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی کفاش مهدی، اسماعیلی محمدرضا، محمدیان محمود، تقوا محمدرضا. دسته بندی عوامل موثر بر تقاضای محصولات فرهنگی در بازار داخلی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1396؛21(2 ):27-46. Available from: https://sid.ir/paper/358615/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حقیقی کفاش، محمدرضا اسماعیلی، محمود محمدیان، و محمدرضا تقوا، “دسته بندی عوامل موثر بر تقاضای محصولات فرهنگی در بازار داخلی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 21، no. 2 ، pp. 27–46، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358615/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button