مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش حکمروایی خوب در برندسازی شهری (مطالعه موردی: شاندیز)

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 137

چکیده

 وجود یک سیستم مدیریتی خوب می تواند در زمینه سازی برای شکل گیری یک برند مناسب برای شهر تاثیرگذار باشد که این مهم در گرو حکمروایی خوب شهری است. هدف از این پژوهش, بررسی نقش حکمروایی خوب شهری در برندسازی شهر شاندیز می باشد. روش پژوهش به صورت توصیفی - تحلیلی است و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی, کتاب خانه ای انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش مشتمل بر جمعیت شهر شاندیز در سال 1395 به تعداد 13987 نفر و همچنین, گردش گران ورودی به این شهر در سال 1395 به تعداد 30154 نفر که در مجموع (44141 نفر) می باشند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 380 نفر انتخاب شدند که به صورت در دسترس بودند. برای تحلیل اطلاعات از روش های آمار توصیفی و استنباطی و آزمون های اسپیرمن و تی تست استفاده شد. نتایجی که از محاسبات میدانی حاصل شده, نشان دهنده این است که وضع موجود حکمروایی شهری و تصویر شهر در بین شهروندان شهر شاندیز مناسب است. همچنین, آزمون هم بستگی اسپیرمن بین حکمروایی خوب شهری و تصویر ذهنی شهروندان نشان داد هم بستگی با مقدار 0.674 درصد وجود دارد و این میزان برای رابطه حکمروایی و برند 0.578 درصد می باشد. به طور کلی, وضعیت محاسبات نشان دهنده این است که در صورت تحقق شاخص های حکمروایی خوب در شهر شاندیز, این امر می تواند تاثیر زیادی بر تصویر ذهنی شهروندان داشته باشد و به راحتی می توان از این پتانسیل برای برندسازی شهر شاندیز استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، کتایون، و روشنایی، حامد. (1396). نقش حکمروایی خوب در برندسازی شهری (مطالعه موردی: شاندیز). جغرافیا و توسعه فضای شهری، 4(1 (پیاپی 6) )، 115-137. SID. https://sid.ir/paper/358626/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده کتایون، روشنایی حامد. نقش حکمروایی خوب در برندسازی شهری (مطالعه موردی: شاندیز). جغرافیا و توسعه فضای شهری[Internet]. 1396؛4(1 (پیاپی 6) ):115-137. Available from: https://sid.ir/paper/358626/fa

    IEEE: کپی

    کتایون علیزاده، و حامد روشنایی، “نقش حکمروایی خوب در برندسازی شهری (مطالعه موردی: شاندیز)،” جغرافیا و توسعه فضای شهری، vol. 4، no. 1 (پیاپی 6) ، pp. 115–137، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button