مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش های تدریس بر رضایت، اضطراب و یادگیری دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 15

چکیده

 زمینه و هدف: مطالعات نشان داده اند که روش های تدریس معلم - محور, دانشجویان را غیرفعال نموده و تفکر استفاده, توان تصمیم گیری و ابراز وجود آنها را کاسته و بازده آموزشی لازم را ندارند. در تحقیق حاضر آثار سه روش «سخنرانی استاد», «پرسش و پاسخ» و «تدریس توسط دانشجو» بر میزان رضایت, اضطراب و یادگیری و پذیرش این روش ها مقایسه شد.روش: مطالعه به صورت نیمه تجربی روی 40 دانشجوی پرستاری انجام شد. درس داخلی جراحی دو به سه بخش تقسیم و به ترتیب به روش سخنرانی توسط استاد, پرسش و پاسخ, و تدریس توسط دانشجو, تدریس شد. در ابتدای هر روش, اضطراب و در پایان هر بخش رضایت و میزان یادگیری دانشجویان بررسی با استفاده از آزمون های t وRepeated measurement ANOVA  در نرم افزار SPSS V.11.5 و تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: از واحدهای پژوهش 21 نفر دختر و 19 نفر پسر بودند و میانگین سن آنها 23.57±2.06 سال بود. میانگین رضایت دانشجویان از سخنرانی استاد 3.35, از پرسش و پاسخ 3.65 و در تدریس توسط دانشجو 5.10 بود (P=0.0001). سخنرانی استاد کمترین و پرسش و پاسخ بیشترین اضطراب را ایجاد کرد و اضطراب حاصل از تدریس توسط دانشجو در حد متوسط بود. میانگین نمرات امتحانی دانشجویان در سخنرانی استاد 12.62, در پرسش و پاسخ 14.80 و در روش تدریس توسط دانشجو 15.10 بود که با یکدیگر تفاوت معنی دار داشتند (P=0.0001).نتیجه گیری: دخالت دادن دانشجو در تدریس با رضایت و یادگیری بیشتری برای دانشجو همراه است. بنابراین, مشارکت دادن دانشجویان در فعالیت های تدریس پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب حاج باقری، محسن، و افاضل، محمدرضا. (1). مقایسه تاثیر روش های تدریس بر رضایت, اضطراب و یادگیری دانشجویان پرستاری. مجازی، 1(1)، 11-15. SID. https://sid.ir/paper/358642/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب حاج باقری محسن، افاضل محمدرضا. مقایسه تاثیر روش های تدریس بر رضایت, اضطراب و یادگیری دانشجویان پرستاری. مجازی[Internet]. 1؛1(1):11-15. Available from: https://sid.ir/paper/358642/fa

    IEEE: کپی

    محسن ادیب حاج باقری، و محمدرضا افاضل، “مقایسه تاثیر روش های تدریس بر رضایت, اضطراب و یادگیری دانشجویان پرستاری،” مجازی، vol. 1، no. 1، pp. 11–15، 1، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button