مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل دستیابی به مرجعیت علمی از دیدگاه استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 53

چکیده

 زمینه و هدف: طی کردن مسیر تحقق مرجعیت علمی در دانشگاه ها بر عهده پژوهشگران و اعضای هیات علمی است و تکلیفی است که باید به سرانجام برسد. در این مطالعه دیدگاه های استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص عوامل نیل به مرجعیت علمی بررسی شده است.روش: توصیفی تحلیلی و بصورت پیمایشی است. جمع آوری اطلاعات از طریق 300 پرسشنامه بصورت تصادفی ساده بین استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1389 انجام گرفت که به تعداد 230 پرسشنامه تکمیل و برگردانده شد, داده ها با برنامه SPSS و روش لیکرت و همبستگی کندال تحلیل شدند. پایایی مطالعه بر اساس آزمون آلفای کرونباخ 0.790 است.یافته ها: پرسشنامه های چهار گزینه ای ابزارهای جمع آوری داده ها بودند. برون دادها با میانگین امتیازات و اولویت بندی آنها از مقیاس چهار در قالب 12 میانگین بدست آمدند. با عنایت به نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز, گسترش ارتباط دانشگاه با محافل علمی برتر دنیا دارای بیشترین میانگین است و توسعه فرهنگ خودباوری با دستیابی به علم و دانش پیشرفته و ایجاد نشاط علمی رابطه معنی داری دارد.نتیجه گیری: اندازه P-Value=0.015 سطح معنی داری همبستگی بین توسعه فرهنگ خودباوری و دستیابی به علم و دانش پیشرفته نشان دهنده تاثیر توسعه فرهنگ خودباوری بر کسب علم و دانش پیشرفته می باشد و بالعکس, و اندازه P-Value=0.007 بین توسعه فرهنگ خودباوری و ایجاد نشاط علمی نشان دهنده تاثیر فرهنگ اعتماد به نفس بر ایجاد شور و نشاط علمی است و بالعکس.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قمی، حبیب اله، زادگان، علیرضا، علی زاده، ولی، خدایاری، محمدتقی، و همتی، محمدعلی. (1). بررسی عوامل دستیابی به مرجعیت علمی از دیدگاه استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجازی، 1(1)، 51-53. SID. https://sid.ir/paper/358643/fa

    Vancouver: کپی

    قمی حبیب اله، زادگان علیرضا، علی زاده ولی، خدایاری محمدتقی، همتی محمدعلی. بررسی عوامل دستیابی به مرجعیت علمی از دیدگاه استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجازی[Internet]. 1؛1(1):51-53. Available from: https://sid.ir/paper/358643/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله قمی، علیرضا زادگان، ولی علی زاده، محمدتقی خدایاری، و محمدعلی همتی، “بررسی عوامل دستیابی به مرجعیت علمی از دیدگاه استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مجازی، vol. 1، no. 1، pp. 51–53، 1، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358643/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button