مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مثبت نگری اسلامی بر احساس خشم و رضایت از زندگی مادران کودکان با نیازهای ویژه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: داشتن فرزند, یکی از نقاط قوت روابط زن و شوهر است. با وجوداین, حضور کودک دچار ناتوانی یا بیمار, برای والدین و به خصوص مادران بسیار تنش زا است. تحقیق حاضر, با هدف بررسی تاثیر آموزش مثبت نگری اسلامی در کاهش احساس خشم و رضایت از زندگی مادران دارای کودکان با نیازهای ویژه انجام گرفت.روش بررسی: این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با گروه ناهمسان و پیش آزمون-پس آزمون بود. جامعه مطالعه شده را مادران با کودکان با نیازهای ویژه شهر رودسر تشکیل داد. نمونه گیری به صورت داوطلبانه صورت گرفت, سپس 30 نفر نمونه گیری شده, به تصادف به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت چندجلسه تحت آموزش مثبت نگری اسلامی قرار گرفتند در حالی که گروه کنترل هیچ آموزشی را دریافت نکرد. ابزار پژوهش, پرسشنامه خشم و رضایت از زندگی بود. داده های حاصل با استفاده از تحلیل کواریانس و نرم افزار آماری SPSS نسخه 18 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که میزان احساس خشم و رضایت از زندگی مادران در مرحله قبل از مداخله و بعد از مداخله اختلاف معناداری دارد (p<0.001) نتیجه گیری: باتوجه به ثمربخش بودن آموزش مثبت نگری اسلامی بر کاهش احساس خشم و افزایش رضایت از زندگی, آموزش این منابع در راستای مقابله با فشار روانی مادران کودکان با نیازهای ویژه پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقاجانی، محمدجواد، حسین خانزاده، عباسعلی، اکبری، بهمن، و میرارض گر، مژینه سادات. (1396). اثربخشی آموزش مثبت نگری اسلامی بر احساس خشم و رضایت از زندگی مادران کودکان با نیازهای ویژه. مطالعات ناتوانی، 7(13)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/358965/fa

Vancouver: کپی

آقاجانی محمدجواد، حسین خانزاده عباسعلی، اکبری بهمن، میرارض گر مژینه سادات. اثربخشی آموزش مثبت نگری اسلامی بر احساس خشم و رضایت از زندگی مادران کودکان با نیازهای ویژه. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1396؛7(13):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/358965/fa

IEEE: کپی

محمدجواد آقاجانی، عباسعلی حسین خانزاده، بهمن اکبری، و مژینه سادات میرارض گر، “اثربخشی آموزش مثبت نگری اسلامی بر احساس خشم و رضایت از زندگی مادران کودکان با نیازهای ویژه،” مطالعات ناتوانی، vol. 7، no. 13، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358965/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button