مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,955
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت مهارت کنترل خشم در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 238 | صفحه پایان 245

چکیده

 مقدمه: خشم به رفتارهایی منجر میشود که خسارت فراوانی به بار می آورد. مدیریت خشم به فرد کمک می کند تا یاد بگیرد چه طور خونسرد باشد و احساس منفی قبل از شروع خشم را مهار کند.هدف: هدف این مطالعه تعیین وضع مهارت های کنترل خشم در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران است.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی از نوع توصیفی- تحلیلی در سال تحصیلی 94-93 روی 166 دانشجو انجام شد. روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد مهارتهای کنترل خشم PACT بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22 و با آزمون های توصیفی (تعداد, درصد, میانگین, انحراف معیار) و تحلیلی (کای دو, دقیق فیشر و ضریب همبستگی پیرسون) تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره کلی مهارتهای کنترل خشم در این دانشجویان متوسط بود. در حالی که مهارت شوخ طبعی در 62% آنها خوب بود ولی نمره سایر مهارت های کنترل خشم در این دانشجویان متوسط بود. همچنین میان مهارت کنترل خشم با محل سکونت دانشجویان (P=0.004) و معدل (P=0.014) آنها ارتباط معنادار مشاهده شد. بدین صورت که دانشجویان ساکن خوابگاه و دانشجویان با معدل پایینتر, مهارت کنترل خشم بهتری داشتند.بحث و نتیجه گیری: وضع مهارت های کنترل خشم در این دانشجویان مطلوب نبود و طراحی مداخلات ارتقایی در این زمینه ضروری است. با توجه به وجود همبستگی میان نمره ابعاد مهارت کنترل خشم, ارتقای هر یک از این مهارت ها می تواند بر ارتقای دیگری موثر باشد. برنامه ریزی آموزشی در زمینه هریک از این مهارت ها پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلحی، مهناز، و محمدعلی، لیلا. (1394). بررسی وضعیت مهارت کنترل خشم در دانشجویان. علوم مراقبتی نظامی، 2(4 (مسلسل 6))، 238-245. SID. https://sid.ir/paper/359141/fa

    Vancouver: کپی

    صلحی مهناز، محمدعلی لیلا. بررسی وضعیت مهارت کنترل خشم در دانشجویان. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1394؛2(4 (مسلسل 6)):238-245. Available from: https://sid.ir/paper/359141/fa

    IEEE: کپی

    مهناز صلحی، و لیلا محمدعلی، “بررسی وضعیت مهارت کنترل خشم در دانشجویان،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 2، no. 4 (مسلسل 6)، pp. 238–245، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359141/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button