Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین دانش و عملکرد پرستاران شاغل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان درباره اصول گزارش نویسی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 57

چکیده

 مقدمه: گزارش نویسی یکی از مهم ترین عملکردهای پرستاری است. به نظر می رسد ثبت کامل و استاندارد, بیانگر تمام مراقبت های ارایه داده شده به مددجو می باشد. تخمین زده می شود حدود 1.3 کل وقت پرستاران در هر شیفت به این مهم اختصاص دارد. ارتباط دانش و عملکرد پرستاران شاغل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان درباره اصول گزارش نویسی هدف از این پژوهش می باشد. روش: در این مطالعه توصیفی - تحلیلی, 226 پرستار دارای حداقل مدرک فوق دیپلم پرستاری شاغل در 4 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان مشارکت کردند. روش نمونه گیری سهمیه ای و ابزار گردآوری داده ها, پژوهشگر ساخته و مشتمل بر سوالات ویژگی های فردی, پرسشنامه دانش و چک لیست عملکرد می باشد. تجزیه و تحلیل آماری با کمک نرم افزار SPSS انجام و از آمار توصیفی و استنباطی, شامل: شاخص های مرکزی و پراکندگی, آزمون های کروسکال والیس, من ویتنی یو و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد.یافته ها: (46.5%) پرستاران مورد مطالعه, دانش متوسط و (85%) آن ها عملکرد ضعیف در زمینه اصول گزارش نویسی داشتند. بین دانش و عملکرد پرستاران در مورد اصول گزارش نویسی تفاوت معنادار آماری (p<0.001) با ضریب همبستگی مثبت مشاهده شد, که (r=0.24) قوی نبودن ارتباط بین دانش و عملکرد گزارش نویسی پرستاری را مطرح می کند. بین گذرآندن دوره گزارش نویسی و دانش پرستاران در زمینه اصول گزارش نویسی تفاوت از نظر آماری معنادار بود  (p<0.001)اما بین بقیه مشخصات پرستاران و دانش و عملکرد آنان در زمینه اصول گزارش نویسی تفاوت معنادار آماری مشاهده نشد. نتیجه گیری: نتایج, حکایت از رابطه ضعیف بین دانش و عملکرد دارد. به نظر می رسد علاوه بر دانش باید بر ضمانت های اجرایی آموزش های داده شده نیز تاکید گردد. در این میان عوامل دیگری هم دخالت دارند که باید هر چه سریع تر شناسایی و رفع شوند .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخ پورخانی، مریم، و حقدوست، علی اکبر. (1389). ارتباط بین دانش و عملکرد پرستاران شاغل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان درباره اصول گزارش نویسی. پژوهش پرستاری، 5(18)، 51-57. SID. https://sid.ir/paper/359211/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ پورخانی مریم، حقدوست علی اکبر. ارتباط بین دانش و عملکرد پرستاران شاغل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان درباره اصول گزارش نویسی. پژوهش پرستاری[Internet]. 1389؛5(18):51-57. Available from: https://sid.ir/paper/359211/fa

    IEEE: کپی

    مریم شیخ پورخانی، و علی اکبر حقدوست، “ارتباط بین دانش و عملکرد پرستاران شاغل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان درباره اصول گزارش نویسی،” پژوهش پرستاری، vol. 5، no. 18، pp. 51–57، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359211/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا