مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط کیفیت مراقبت های پرستاری و رضایت بیماران در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: دستیابی به راه هایی برای ارتقاء کیفیت مراقبت های پرستاری همواره مورد توجه مدیران پرستاری بوده است و این مطالعه به منظور تعیین ارتباط بین کیفیت مراقبت های پرستاری و رضایت بیماران در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1392 انجام شد.روش بررسی: این مطالعه مقطعی روی 68 پرستار شاغل و 204 بیمار طی 4 ماه طی نمونه گیری تصادفی انجام شد. به ازای هر پرستار, سه بیمار وی که حداقل 72 ساعت از خدمات پرستار مربوطه استفاده و در زمان پژوهش در شرف ترخیص بودند, انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل: پرسشنامه های استاندارد سنجش کیفیت مراقبت های پرستاریQUALPAC :Quality patient care scale) ) و رضایت بیماران (Patient Satisfaction Instrument: PSI) بود. داده ها با کارگیری آزمون های آماری از جمله؛ کای اسکوئر, آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین سنی پرستاران و بیماران به ترتیب 30.8±4.9 و 37.9±10.7 بود. میانگین نمره کیفیت مراقبت در پرستاران 61.3±12.5 بود و در 55 درصد موارد کیفیت مراقبت در حد مطلوب بوده است. همچنین میانگین نمره رضایت بیماران 71.8±10.9 و در 61 درصد موارد بیماران رضایت متوسط را بیان کردند. بین مراقبت های پرستاری پرستاران و رضایت بیماران ارتباط آماری مثبت و معنی دار مشاهده شد (p=0.001).نتیجه گیری: به نظر می رسد سیستم مراقبت سلامت می تواند با ارتقاء مراقبت های پرستاری یا به کارگیری پرستاران با مهارت بیشتر, رضایت بیماران را فراهم کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلجه، مهناز، دستورپور، مریم، و قاسمی، افسانه. (1394). ارتباط کیفیت مراقبت های پرستاری و رضایت بیماران در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1392. زیست پزشکی جرجانی (حکیم سید اسماعیل جرجانی)، 3(1)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/359234/fa

    Vancouver: کپی

    قلجه مهناز، دستورپور مریم، قاسمی افسانه. ارتباط کیفیت مراقبت های پرستاری و رضایت بیماران در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1392. زیست پزشکی جرجانی (حکیم سید اسماعیل جرجانی)[Internet]. 1394؛3(1):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/359234/fa

    IEEE: کپی

    مهناز قلجه، مریم دستورپور، و افسانه قاسمی، “ارتباط کیفیت مراقبت های پرستاری و رضایت بیماران در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1392،” زیست پزشکی جرجانی (حکیم سید اسماعیل جرجانی)، vol. 3، no. 1، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359234/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button