مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,093
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

532
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موقعیت حرفه ای و فعالیت های علمی دانش آموختگان مقطع کاردانی مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 77

چکیده

 زمینه: ارزیابی برون داد هر سیستم آموزشی نظیر بررسی موقعیت حرفه ای و فعالیت های دانش آموختگان, اطلاعات ارزشمندی را جهت برنامه ریزی صحیح آموزشی فراهم می آورد.هدف: مطالعه به منظور ارزیابی موقعیت حرفه ای و فعالیت های علمی دانش آموختگان مقطع کاردانی رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی در سال 1388 بر روی تمام دانش آموختگان مقطع کاردانی مامایی (روزانه و شبانه) انجام شد که در فاصله سال های 1375 تا 1385وارد دانشکده پرستاری و مامایی قزوین شده بودند. پرسش نامه برای تمام نمونه های در دسترس از طریق پست ارسال شد. پس از برگشت پرسش نامه ها, داده های مربوط به تعداد 203 دانش آموخته با استفاده از آمار توصیفی ارایه شدند.یافته ها: 88.2% دانش آموختگان, در آزمون های ورودی رشته مامایی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر شرکت کرده بودند که 44.7% آنان در این آزمون ها پذیرفته شده بودند. آخرین مدرک تحصیلی در 68.5% کاردانی, %30 کارشناسی و 1.5% کارشناسی ارشد بود. 35.5% دانش آموختگان بی کار و 11.8% در حال گذراندن طرح نیروی انسانی بودند. 68.6% از دانش آموختگان دارای سابقه شرکت در طرح تحقیقاتی, ارایه و چاپ مقاله بودند.نتیجه گیری: با حذف افراد مشمول طرح نیروی انسانی, درصد بی کاری قابل توجه بود. شاید یکی از علل تمایل به ادامه تحصیل, بازار کار نامطلوب برای مقطع کاردانی بوده است. لازم است در دوران دانشجویی زمینه و مساعدت بیش تری برای شناخت و پرورش استعدادهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان فراهم شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضایی سپاسی، رعنا، و صفدری، زینب. (1390). موقعیت حرفه ای و فعالیت های علمی دانش آموختگان مقطع کاردانی مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 15(1 (پیاپی 58))، 71-77. SID. https://sid.ir/paper/359310/fa

Vancouver: کپی

رضایی سپاسی رعنا، صفدری زینب. موقعیت حرفه ای و فعالیت های علمی دانش آموختگان مقطع کاردانی مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1390؛15(1 (پیاپی 58)):71-77. Available from: https://sid.ir/paper/359310/fa

IEEE: کپی

رعنا رضایی سپاسی، و زینب صفدری، “موقعیت حرفه ای و فعالیت های علمی دانش آموختگان مقطع کاردانی مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 15، no. 1 (پیاپی 58)، pp. 71–77، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359310/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا