مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه بازداری در کودکان دبستانی دارای علایم و نشانه های اختلال سلوک با کودکان بهنجار

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 مقدمه: بازداری یکی از مولفه های مهم کارکردهای اجرایی است که در مبتلایان به اختلال سلوک به عنوان یکی از عوامل مهم همبستگی (یا حتی علی) مطرح می شود. تحقیقات مختلف, نتایج متناقضی در رابطه با نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال سلوک گزارش کرده اند. پژوهش حاضر به منظور مقایسه مولفه بازداری در کودکان دارای علایم و نشانه های اختلال سلوک با کودکان بهنجار اجرا شده است.روش: با استفاده از پرسشنامه علایم مرضی کودک و آزمون ریون, نمونه ای به حجم 38 نفر (19 کودک مبتلا به اختلال سلوک و 19 کودک به عنوان گروه مقایسه) از بین پسران دبستانی با دامنه سنی 11-8 سال انتخاب شدند. سپس با استفاده از دو آزمون عملکرد پیوسته و برو - بایست, مولفه بازداری در دو گروه مقایسه شد.یافته ها: نتایج نشان داد که دو گروه در میزان خطای ارتکاب کاذب که شاخص بازداری است در هیچ یک از دو آزمون عملکرد پیوسته و برو - بایست تفاوت معناداری نداشتند. اما در مقیاس زمان واکنش تفاوت دو گروه معنادار بود.نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که پس از کنترل اختلال نقص توجه - بیش فعالی, میزان بازداری کودکان مبتلا به اختلال سلوک با همسالان بهنجار خود تفاوتی ندارد و احتمالا نقص در بازداری در مبتلایان به اختلال سلوک, نقش اساسی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ربیعی، ناژین، دولتشاهی، بهروز، و باقری، فریبرز. (1390). مقایسه بازداری در کودکان دبستانی دارای علایم و نشانه های اختلال سلوک با کودکان بهنجار. روان شناسی بالینی، 3(1 (پیاپی 9))، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/359470/fa

    Vancouver: کپی

    ربیعی ناژین، دولتشاهی بهروز، باقری فریبرز. مقایسه بازداری در کودکان دبستانی دارای علایم و نشانه های اختلال سلوک با کودکان بهنجار. روان شناسی بالینی[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 9)):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/359470/fa

    IEEE: کپی

    ناژین ربیعی، بهروز دولتشاهی، و فریبرز باقری، “مقایسه بازداری در کودکان دبستانی دارای علایم و نشانه های اختلال سلوک با کودکان بهنجار،” روان شناسی بالینی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 1–8، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button