مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چالش های شغلی آموزشگران مدیریت پسماند شهرداری تهران

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 166

چکیده

 زمینه و هدف: سازمان مدیریت پسماند همواره به دنبال آموزش شهروندان به منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ است و به همین منظور با تدوین برنامه های آموزشی مدون, نسبت به آموزش مدیریت پسماند در بین عموم شهروندان اقدام می نماید. این مهم از طریق آموزشگران مدیریت پسماند شهرداری صورت می گیرد. لیکن سؤالی که در این تحقیق مطرح است, این است که آموزشگران سازمان مدیریت پسماند شهرداری در انجام وظایف محوله خویش با چه چالش هایی روبرو هستند. چراکه معظلات و چالش های شغلی به عنوان عواملبازدارنده در اثربخشی آموزش ها قلمداد می شوند. روش بررسی: این تحقیق بر پایه پرسش نامه آکفیلت و کوت صورت گرفته است که در آن 172 آموزش گر شاغل در سازمان مدیریت پسماند شهرداری, پاسخ های خود را به 5 سؤال مطروحه در طیف لیکرت ارایه نمودند. یافته ها: بررسی چالش های شغلی نشان داد که سازمان محل اشتغال, فرصت های لازم و کافی برای یادگیری و رشد حرفه ای فراهم نکرده است و درعین حال 59 درصد آموزشگران اعتقاد داشته اند که سازمان, زمینه لازم برای ترغیب به یادگیری و رشد شغلی بیش تر را فراهم نمی کند. لیکن, آموزشگران در سطوح سنی 20-25 و بیش از 35 سال بیش از سایرین به دنبال فرصت هایی برای رشد حرفه ای هستند, و با افزایش سابقه خدمت, افراد رغبت کم تری برای استفاده از فرصت های رشد حرفه ای دارند. بحث و نتیجه گیری: نتیجه تحقیق نشان داد که تأثیر عوامل سازمانی پیشرفت, بیش از عوامل فردی است. یعنی افراد معتقد هستند که بیش از آن که خود برای پیشرفت و رشد حرفه ای تلاش کنند, سازمان باید این امکان را برای آنان فراهم نماید. ضریب رگرسیون محاسبه شده برای سنجه های رشد حرفه ای نشان داد که بخش های مختلفی بر فرآیند رشد حرفه ای اثرگذار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانجانی، مجتبی، بابایی، فرزام، و طلابی، ابراهیم. (1398). بررسی چالش های شغلی آموزشگران مدیریت پسماند شهرداری تهران. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 21(3 (پیاپی 82) )، 157-166. SID. https://sid.ir/paper/359865/fa

    Vancouver: کپی

    خانجانی مجتبی، بابایی فرزام، طلابی ابراهیم. بررسی چالش های شغلی آموزشگران مدیریت پسماند شهرداری تهران. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1398؛21(3 (پیاپی 82) ):157-166. Available from: https://sid.ir/paper/359865/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی خانجانی، فرزام بابایی، و ابراهیم طلابی، “بررسی چالش های شغلی آموزشگران مدیریت پسماند شهرداری تهران،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 21، no. 3 (پیاپی 82) ، pp. 157–166، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button