مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای شناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 12

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه پیشرفت تحصیلی دانشجویان به عنوان یکی از دغدغه های اساتید و مسولین می باشد که انتظار می رود دوره های آموزشی طوری طراحی شوند تا دانشجو به این هدف به عنوان یکی از شاخص های اثربخشی نظام آموزشی دست پیدا کند. لذا در این پژوهش تلاش شده است تا از آموزش راهبردهای شناختی جهت پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری استفاده شود و تاثیر این آموزش با بکارگیری الگوی کرک پاتریک بررسی شود. روش بررسی: پژوهش حاضر, مطالعه ه ای نیمه تجربی می باشد که بر روی 60 نفر از دانشجویان پرستاری (دو گروه 30 نفر) دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا گردید. بدین صورت که در گروه آزمایش علاوه بر ارائه ی محتوای درس, طی 5 جلسه به مدت 20 دقیقه در قالب فوق برنامه راهبردهای شناختی ارائه و تمرین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پیش آزمون و پس آزمون (آزمون پایان دوره) بود. داده ها در نرم افزار آماری SPSS نسخه 20 وارد و تحلیل شدند. یافته ها: تمامی 60 دانشجو در مطالعه شرکت کردند. اختلاف معنادارآماری بین نمرات دانشجویان دو گروه قبل از آموزش راهبردهای شناختی وجود نداشت (P=0. 1). در حالی که بعد از مداخله و ارائه ی آموزش اختلاف معناداری بین نمرات دانشجویان دو گروه مشاهده شد (P=0. 001). همچنین نتابج آزمون تی زوجی نشان داد که میانگین نمرات پس آزمون هر یک از گروه ها نسبت به پیش آزمون افزایش یافت ولی این افزایش در گروه آزمایش بیشتر از گروه گواه بوده است (P=0. 001). نتیجه گیری: آموزش راهبردهای شناختی منجر به پیشرفت تحصیلی دانشجویان خواهد شد لذا برنامه ریزی جهت آموزش و ارتقای. . . این راهبردها توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کشاورزی، محمدحسن، مسروررودسری، دریادخت، جانانی، لیلا، و ذبیحی ززولی، عاطفه. (1398). تاثیر آموزش راهبردهای شناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 12(34 )، 8-12. SID. https://sid.ir/paper/359933/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورزی محمدحسن، مسروررودسری دریادخت، جانانی لیلا، ذبیحی ززولی عاطفه. تاثیر آموزش راهبردهای شناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛12(34 ):8-12. Available from: https://sid.ir/paper/359933/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن کشاورزی، دریادخت مسروررودسری، لیلا جانانی، و عاطفه ذبیحی ززولی، “تاثیر آموزش راهبردهای شناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس الگوی کرک پاتریک،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 34 ، pp. 8–12، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button